iTunes folder weg! groot probleem

I was mijn iTunes folder aan het updaten, en ik heb een database file naar de prullenbak verplaatst. Ik wilde de boel weer importeren en nu is de gehele folder weg! 17 gig aan muziek pleite.

Wat ik wil vragen, is het mogelijk om die folder terug te halen?

Help me AUB is ben radeloos!!!

Al eens gezocht naar de extensie .mp3 of .m4a? Of de naam van een van de artiesten?

Heb je de prullenbak leeg gemaakt na deze handelingen?

17GB gooi je toch niet zomaar weg…

Gewoon terugzetten van je backup. Of was je in de veronderstelling dat je een speciaal type harddisk had waarmee het onmogelijk was om ooit je bestanden te verliezen?

Mocht je niet aan een backup gedacht hebben dan heb je dus een probleem. Indien je je prullenbak hebt geleegd wil dat niet zeggen dat de bestand al echt weg zijn, maar je geeft daarmee simpelweg aan dat de ruimte waar de data stond “vrij” is om overgeschreven te worden.

Er bestaan wel tooltjes voor om de “weggegooide” bestanden weer terug te halen, maar houd er rekening mee dat je op dit moment bij zo’n beetje alles wat je doet op je computer je oude mp3 bestanden aan het overschrijven bent, en dan zijn ze dus echt weg.

(Tenzij je een paar duizend euro over hebt om het door een bedrijf te laten recoveren, maar ik denk dat je goedkoper uit bent om die 17 Gig legaal te downloaden :wink:

Wat ik mezelf afvraag... Stel dat hij in de prullenmand terrecht is gekomen en hij geleegd is... Waarom krijg je dan niet Oud Hollandsch alla OS9 te zien dat je op het punt staat 17 GB!!! te trashen? Op zo'n moment vraag je jezelf heus wel af 'hé, wat zit daar dan allemaal wel niet in?'.

Je krijgt niet het aantal bestanden noch de omvang te zien… In 10.2 was dat niet, 10.3 niet en 10.4 evenmin niet…

Dat is altijd nog iets waar ik als leek echt 0,0 van begrijp. Moet zo moeilijk toch niet zijn?

ik heb nooit geaccepteerd om 17 gig (12 was het geloof ik) weg te gooien. wat er precies gebeurd is weet in al niet meer. Ik voelde me echt ZWAAR kut, maar ik heb al een beslissing gemaakt...

ik ga opnieuw beginnen…

ik heb nog een heleboel als backup op mijnexterne hd, alleen ben ik een hele boel mp3’s kwijt die ik zelf opgenomen heb.

zwaar klote, maar goed er zijn ergere dingen

al een gezocht op [url=http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php]data rescue?[/url] is een programma dat nog wel eens spullen boven water kan halen als ze getrashed zijn.

Database file naar de prullenbak? Klinkt alsof je dan alleen je playlists, waarderingen, vollumeaanpassingen etc hebt weggegooid, en niet de feitelijke muziek. Moet nog ergens staan dan. Is er ook ineens 17 Gb extra ruimte op je schijf?

Als je je database file weggooit, ben je je muziek toch niet kwijt?? Indien je echt alles kwijt bent dan moet je meerdere acties ondernomen hebben..

Indien niet, ga gewooon naar de map waar je muziek in staat (kan je controleren bij voorkeuren/geavanceerd) , appeltje + a en sleep ze naar het open venster van iTunes

misschien heb je alleen de playlist weggegooid... en kan je ze gewoon weer importeren.. als je mac inderdaad 17 GB lichter is geworden dan heb je een groot probleem..