iTunes gebruiken met Airport Express & Linksys Router

Hoi,

Ik zou graag een airport express aankopen maar werkt deze onder volgende omstandigheden:

• De airport express zou aangesloten worden op mijn stereo
  • De PC (windows) heeft geen wireless aan boord maar is via de kabel aangesloten op een LinkSys wireless-router.

Kan ik vanaf mijn PC met iTunes muziek doorsturen over de router naar de airport express en hoe pak ik dat best aan?

Ik heb ook een iBook met een airport-card. Deze zal zonder problemen kunnen connecteren met de airport express en muziek doorsturen? Zal tevens via de iBook de AE configureren.

bedankt

De AE is bedoeld om draadloos te kunnen internetten (Ethernet-poort) printen (usb poort) en muziek naar je stereo te zenden (via tulpstekker). De iBook met airportkaart zal de AE dus moeten aansturen. Zodra de AE is geconfigureerd door de iBook zal de Router deze volgens mij niet meer kunnen benaderen (als dat al kan).

Op een Mac werkt het iig wel. Ik heb een G5 staan met bekabeld netwerk, hierkan ik de express ook aansturen.

Don’t shout me if windows blows it…

Succes, Roel

[quote:91dac9ee6b="mooirood"]De iBook met airportkaart zal de AE dus moeten aansturen. Zodra de AE is geconfigureerd door de iBook zal de Router deze volgens mij niet meer kunnen benaderen (als dat al kan).[/quote:91dac9ee6b] Dit klopt niet. De Airport Express wordt gewoon een onderdeel van het netwerk en kan door elke computer gebruikt worden om muziek te streamen naar een stereoset. Het maakt daarbij niet uit of die computer draadloos of bedraad is aangesloten. En aangezien bij de Airport Express ook software zit om 'm onder Windows te configureren heb je de iBook zelfs helemaal niet nodig om de Airport Express aan de praat te krijgen. Maar uiteraard gaat het configureren van de Airport Express via de iBook net een tandje prettiger dan via de PC. :wink:

Wist ik niet, ik schrijf even mee, goed? :)