iTunes gooit namen door elkaar

Bij de ITMS een celebrity playlist (Branford Marsalis) gekocht - erg mooi. Nu blijken ineens de titels e.d. en de nummers door elkaar gehusseld te zijn. Hoe kan dat - en meer nog - hoe los ik dat op behalve door handmatig alles weer op z'n plek zetten.

Haal 'tracknamen ophalen' iets uit?

Anders zal het handmatig zijn vrees ik

je kan toch alle nummers die je ooit gekocht hebt bij de ITMS weer opnieuw downloaden?

Ik ben (nog) geen iTMS gebruiker, maar zoiets zag ik ooit voorbij komen.

Misschien helpt het.

[quote:0776a5a4c2="klaasb"]je kan toch alle nummers die je ooit gekocht hebt bij de ITMS weer opnieuw downloaden?

Ik ben (nog) geen iTMS gebruiker, maar zoiets zag ik ooit voorbij komen.

Misschien helpt het.[/quote:0776a5a4c2]

Helaas, dat kan niet.
Ik ga tracknamen ophalen proberen.

[quote:d2f2962a0a]Voor een aantal van deze onderdelen is geen CDDB informatie beschikbaar[/quote:d2f2962a0a] En daar blijft 't bij. Vrrrrreemd.

off topic: Branford Marsalis is gooeeed! De dingen die hij bij Sting op de achtergrond deed, wow! Heb je het album "Loved ones" ook, dat hij met z'n vader maakte?

Welles zoekt de celebrity-playlist van Branford Marsalis op in de iTMS

on topic: volgens mij kan je wel je aangeschafte nummers nogmaals downloaden, als je op een andere computer met dezelfde account inlogt op de iTMS, dus als je nou je iMac pakt i.p.v. je gedeukte PowerBook, en daar inlogt op de iTMS?? Doet dat iets??

[quote:6d9d110267="els"]Bij de ITMS een celebrity playlist (Branford Marsalis) gekocht - erg mooi. Nu blijken ineens de titels e.d. en de nummers door elkaar gehusseld te zijn. Hoe kan dat - en meer nog - hoe los ik dat op behalve door handmatig alles weer op z'n plek zetten.[/quote:6d9d110267] Is het toch niet bij alleen een deuk gebleven toen je PB viel! Je iTunes bieb is door elkaar geschud! :)

Als je bedoelt dat er bijv. bij Sting ineens een andere titel staat dan weet ik het niet maar de volgorde van de nummers is te bewerken door op de rechthoekige vlakjes boven de kolommen te klikken. Om op nummer of op bijv. artiest te sorteren.

door hier

http://www.malcolmadams.com/itunes/index.php

even het juiste scriptje te downloaden

[quote:3cf504eb2d="Hansvanbeej"]Als je bedoelt dat er bijv. bij Sting ineens een andere titel staat dan weet ik het niet maar de volgorde van de nummers is te bewerken door op de rechthoekige vlakjes boven de kolommen te klikken. Om op nummer of op bijv. artiest te sorteren.[/quote:3cf504eb2d]

Liedjes en info worden uit elkaar gehaald, dus zo’n quick fix lukt niet. Erg raar.

[quote:0ef9cfab26="4iam"]door hier

http://www.malcolmadams.com/itunes/index.php

even het juiste scriptje te downloaden[/quote:0ef9cfab26]

Bedankt! Ik weet nog niet of ik iets ga vinden, maar in elk geval een aanknopingspunt. Het lijkt wel of niemand anders dit soort rare iTunes ervaringen heeft.

Komt het niet omdat je hem hebt laten vallen en nu alle titels door elkaar heen liggen?

Geintje Els :wink:

Kan een powerbook door hem te laten vallen veranderen in een windowsmachine? SHIT!

Nee Els. No way dat kan nooit. wel lastig verhaal. Beetje raar zelfs.

[quote:21d4ff161a="els"]Kan een powerbook door hem te laten vallen veranderen in een windowsmachine? SHIT![/quote:21d4ff161a]

jawel hoor. Als hij het niet meer doet, is het net een windows machine! :wink: :stuck_out_tongue: 8)

[quote:79e8a642fa="els"]Het lijkt wel of niemand anders dit soort rare iTunes ervaringen heeft.[/quote:79e8a642fa]

Oh ja hoor! :smiley: Ik heb ook wel eens gehad dat alle tag-info van een hele serie nummer op zijn Hollands gezegt ‘ernstig verneukt’ waren. Gelukkig bleek het (in mijn geval) alleen de informatie in het Library bestand te zijn die niet meer klopte en ook niet meer overeen kwam met de daadwerkelijke info in de bestanden zelf. Vanwege de snelheid werkt iTunes namelijk hoofdzakelijk met info uit de Library bestanden en niet echt met de tag-info uit de MP3/AAC bestanden. Alleen bij wijzigingen wordt de nieuwe info ook teruggeschreven naar de bestanden zelf.

Wat in mijn geval toen hielp was de betreffende bestanden uit je library gooien (NIET DE BESTANDEN ZELF, dus bij de vraag of ze ook van je schijf moeten NEE antwoorden) en daarna de bestanden weer opnieuwe toevoegen zodat iTunes weer opnieuw de info uit de tags naar je Library bestand overzet.

Leg eens duidelijk uit hoe je dit zonder verlies van bestanden zou kunnen doen? en dan stap voor stap ik ben blond en niet rood ok ;)

[quote:93af67e3e2="Urbin"]Leg eens duidelijk uit hoe je dit zonder verlies van bestanden zou kunnen doen? en dan stap voor stap ik ben blond en niet rood ok ;)[/quote:93af67e3e2] Nog duidelijker?

Ik krijg de indruk dat het tijd wordt die fles even weg te zetten en te gaan liggen, urb. :wink: :lol:

Thx Goed plan. Sinds 1873 staat al een tijdje leeg en de fridge ook. Peace. ;)

[quote:be09eb3254="Urbin"]Leg eens duidelijk uit hoe je dit zonder verlies van bestanden zou kunnen doen?[/quote:be09eb3254]

Jeetje… blond? Pfff… nou, daar gaan we dan! :wink:

Stel, de tags van een van mijn albums zijn een beetje verkloot, maar ik heb het vermoeden dat dit alleen in mijn Library bestand zo is (zoals ik dus al eens gehad heb). Het gaat bijvoorbeeld om de info van het album “Lyra”…

[img:be09eb3254]http://www.dallau.org/misc/screenshots/itunes/itunes1.jpg[/img:be09eb3254]

…in dit voorbeeld is er uiteraard niets mis mee, maar het gaat om het idee. Vervolgens selecteer ik alle betreffende tracks…

[img:be09eb3254]http://www.dallau.org/misc/screenshots/itunes/itunes2.jpg[/img:be09eb3254]

…en druk daarna op de gewenste knop om de bestanden te verwijderen. iTunes zal aangeven dat deze bestanden op mijn harde schijf staan en vragen of ik deze ook wil verwijderen…

[img:be09eb3254]http://www.dallau.org/misc/screenshots/itunes/itunes3.jpg[/img:be09eb3254]

Dat wil ik dus NIET, ik wil ze alleen uit mijn Library lijstje hebben, dus ik kies voor “No” (of “Nee” in het Nederlands).

Vervolgens klop ik Appeltje+O (de letter O, niet het cijfer 0) en navigeer naar de plek waar de bestanden nog steeds moeten staan. In mijn geval in de folder van de artiest (“Celtic Spirit”) en daarbinnen het album “Lyra”, omdat ik persoonlijk heb aangegeven dat ik wil dat iTunes de boel een beetje op orde houdt.

[img:be09eb3254]http://www.dallau.org/misc/screenshots/itunes/itunes4.jpg[/img:be09eb3254]

Na het (opnieuw) toevoegen van de bestanden aan de iTunes Library worden de tags uit de betreffence AAC bestanden opnieuw ingelezen om aan de het Library bestand te worden toegevoegd.

[img:be09eb3254]http://www.dallau.org/misc/screenshots/itunes/itunes5.jpg[/img:be09eb3254]

Et voila! Ze staan er weer netjes tussen…

Hou er wel rekening mee dat info die niet in de MP3/AAC tags kan worden weggeschreven na deze handeling verloren is gegaan. Hieronder vallen bijvoorbeeld je persoonlijke beoordeling, hoe vaak en wanneer voor het laatst een nummer afgespeelt is en van welke eventele playlists deze nummer deel uit maakten. Dit is namelijk allemaal info welke NIET in de ID3 tags worden weggeschreven, maar alleen in het iTunes Library bestand staan.

Pfff… Nu was het toch wel duidelijk genoeg hoop ik? :smiley: