[iTunes] groeperingen

kun je ook meerdere dingen invoeren bij groeperingen? dit om sommige liedjes in een enkele lijst te krijgen, maar soms ook in een andere lijst. dus een liedje verschijnt in twee verschillende slimme lijsten omdat er twee dingen zijn ingevoerd bij 'groepering'.

of kan dit makkelijker op een andere manier? thanks

Volgens mij moet dit wel lukken, ja. Je kan immers de voorwaarde opgeven "Match the following rule (if) Grouping contains...". Probeer eens wat en post je bevindingen hier. Lijkt me interssant...

Hier staat ook nog het een en ander te lezen over "groeperen"

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=12692&postdays=0&postorder=asc&start=0

tiny, het werkt dus inderdaad zo simpel. ik ben nog niet zo bedreven met slimme afspeellijsten (voorheen gaf ik een ste raan datgene wat op mijn mini ipod moest komen, maar nu met de komst van de nano van mijn vriendin moest het even anders) en had dat stomme 'bevat' me niet gerealiseerd.

dus wat ik nu doe:

ik heb uiteraard de normale bibliotheek, daarnaast de vette iMac Bibliotheek (dit is alle normale muziek, exclusief skihut 1 tot en met 16 ;)) en de bibliotheken:

iPod Mini Bibliotheek
iPod Nano Bibliotheek

uiteraard zijn dit slimme afspeellijsten. ik vul deze nu door middel van de groeperingen. bij de nummers die ik op mijn ipod wil vul ik ‘roeland’ in en bij die van mijn vriendin vul ik (of zij uiteraard) ‘anouk’ in. en die slimme afspeellijsten hebben dan als regel:

voldoe aan de volgende regel:
“groepering bevat [naam]”

zo kan ik gewoon in de groepering van een nummer alleen ‘Anouk’ neerzetten, maar dus ook ‘Anouk & Roeland’ en dan pakt ie hem dus in beide lijsten!

erg simpel dus allemaal, erg apple. ik had het zelf al wel uitgezocht, ware ik niet naar de uni moest en nu pas weer terug ben. maar goed, bedankt voor de tips!

Wat ik me dan weer afvraag is of slimme afspeellijsten geupdate kunnen worden. Ik bedoel, als ik er eentje heb gemaakt met als criterium 'minstens 1 ster', en ik voeg nieuwe nummers toe aan mijn bibliotheek met minstens een ster, hoe kunnen die nummers dan in die lijst komen, zonder dat ik hem opnieuw dien aan te maken? Iemand een idee? Bedankt!

Je kunt de afspeellijst de optie "werkt direct bij" aanvinken, dan zou de afspeellijst moeten bijwerken op het moment dat er een nummer bij komt wat aan de criterea voldoet, dat zou direct moeten werken.