itunes hikt bij begin nummer!

het gebeurd te vaak dat itunes hikt als er een nieuw nummer begint. ik heb al de prefs weg gehaald en opnieuw itunes opgestart, maar dat gaf geen soelaas. het betreft osx 10.4.4 en itunes 6.02 op een imac g5 2ghz. ik heb er sinds gisteren last van en heb het niet eerder opgemerkt nadat ik 6.02 geïnstalleerd heb. kan wel drive 10 of permissies herstellen, maar vroeg mij af of er meer zijn die hier last van hebben.

Geen hikkels hier..... vreemd.

had ik laatst ook... heel vreemd... maar na opnieuw opstarten was het over...

Ik draai thuis nog met 10.3, maar heb dat 'hikken' van iTunes ook wel vaker gehoord, voor de OS-update al, maar dat was pas enige uurtjes muziek luisteren. Nu ik de laatste update van iTunes erop heb gezet merkte ik direct al dat gehik bij iTunes.

De ActivityMonitor toont echter een 99% CPU bezetting van de Finder (gelukkig heb ik 2 CPU’s :wink: )
Dus ik heb de Finder-prefs weggegooid en daarna was alles weer koek-en-ei.

Als je het pearl lyrics widget geïnstalleerd hebt en je start een muzieknummer waarvan nog geen lyrics in de tag-informatie zit kan het gebeuren dat hij hikt op het moment dat de lyric aan het muziekbestand wordt toegevoegd. Net zoals wanneer je album art toevoegt aan een nummer dat aan het spelen is. Eens het nummer van lyrics voorzien is zal het niet meer gebeuren.

e

[quote:f8e81aa00b="e-man"]Als je het pearl lyrics widget geïnstalleerd hebt en je start een muzieknummer waarvan nog geen lyrics in de tag-informatie zit kan het gebeuren dat hij hikt op het moment dat de lyric aan het muziekbestand wordt toegevoegd. Net zoals wanneer je album art toevoegt aan een nummer dat aan het spelen is. Eens het nummer van lyrics voorzien is zal het niet meer gebeuren.

e[/quote:f8e81aa00b]
thanx die had ik inderdaad ook open!