iTunes: Hoe ongetagde album-songs bij elkaar te verzamelen?

Hallo mensen,

Ik wil me iTunes bibliotheek op orde brengen: Naam - Artiest - Album. Alles handmatig taggen blijkt een behoorlijke klus te zijn… Ik heb echter veel nummers, waarbij onder ‘Naam’ niet meer staat vermeld als bijvoorbeeld:
[i:1ce85bacb9]
Masonna Shock Rock - 01[/i:1ce85bacb9]
(*)

Oké, via ‘Toon bestand van nummer’ haal ik het betreffende album in de finder te voorschijn. En zie dan welke titels ik nog meer moet taggen. Maar dan nog; het blijft veel werk.
Wat ik graag zou willen is dit: Dat iTunes óók meteen de overige nummers verzamelt en selecteert, met welk dit nummer tezamen in de Album-map in de finder staat. Om vervolgens dus met :apple: -i de Artiest-, en Album-naam te taggen.

Kan dit in iTunes?
Of is er überhaupt ’n progje waarmee ik dit kan doen?

(*) Artiest-, en album-naam ontbreken dus.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar er zijn diverse appjes om mee te taggen, ook in een batch. [url=http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=id3+tag&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0]KLIK[/url] MP3 ID3X is denk ik het meest geschikt voor wat jij wil. Je kiest een map en je kunt de tags voor alles in die map aanpassen.

Wel bedankt tot zover. Maar die MP3 ID3X is toch niet wat ik bedoel.

Wat ik dus wil, is dit: Ik zie 'n nummer welk alleen de song-titel vermeld. Wat dus ook voor die andere song-titels in iTunes van 't betreffende album zal gelden. Nou wil ik dus, dat als ik dat die song-titel selecteer, iTunes ook die andere nummers voor mij bij elkaar haalt. (Zou toch moeten kunnen, omdat de song-titels in de finder per album zijn gesorteerd.) Om vervolgens met :apple: -i voor al die nummers artiest-, en album-naam te kunnen toevoegen.

Tags kun je in iTunes zelf aanpassen met Toon info [Command+I ] tab Info. [img:be81066698]http://img83.imageshack.us/img83/326/afbeelding14ut.png[/img:be81066698] De velden Artiest, Album en Componist zorgen ervoor dat iTunes kan filteren.

wjgmspeedy, ik ben toch even te snel geweest met oordelen... Dat MP3 ID3X is eigenlijk het perfecte programmatje!!

Groeten, Marco