Itunes houdt gegevens bij...

Ooit heb ik eens een CD van Jerry Lewis laten spelen door iTunes. Deze maakte even contact met de internet-database voor het ophalen van de tracknamen.

Aangezien er meerdere opties beschikbaar waren met die database (2) liet iTunes mij een lijstje zien van waaruit ik kon bepalen welke de juiste cd was. Ik klikte er snel maar ééntje aan.

Nu heb ik ondertussen alle track van die cd gewist in mijn iTunes bibliotheek. Er staat géén enkele track van die CD nog op mijn harde schijf. Maar als ik nu die bewuste cd opnieuw in mijn cd-lezer steek. Dan krijg ik die keuze mogelijkheid (database) niet meer. Telkens neemt iTunes mijn eerste selectie van die database opnieuw. Blijkbaar bewaart iTunes ergens stiekem nog meer informatie…maar waar?

Hoe krijg ik het voor elkaar dat iTunes mij opnieuw die keuze selectie van die database zou geven bij die cd?

Billy

Preferences?

Als je die weggooid, is de info volgens mij wel weg…

~/Library/Preferences/com.apple.iTunes.eq.plist (deze onthoudt je equalizer settings)
~/Library/Preferences/com.apple.iTunes.plist
~/Library/Preferences/com.apple.iTunesHelper.plist

Als je ze weggooit moet je wel opnieuw instellingen maken in iTunes

:apple:

[quote:8f641d7069="lampje"]Preferences?

Als je die weggooid, is de info volgens mij wel weg…

~/Library/Preferences/com.apple.iTunes.eq.plist (deze onthoudt je equalizer settings, per nummer)
~/Library/Preferences/com.apple.iTunes.plist
~/Library/Preferences/com.apple.iTunesHelper.plist

:apple:[/quote:8f641d7069]

Stomme vraag misschien…maar wat ben ik dan nog allemaal kwijt buiten die equalizer settings?

Billy

Al je zelf ingestelde dingen, dus of je AAC of MP3 ript, hoe groot je lettertype is...

Alles in je iTunes voorkeuren gaat terug naar default. Misschien ff oppassen met een evt. iPod,
daaar heb geen ervaring mee. Maar het kan zijn dat je die opnieuw moet aanmelden bij iTunes

[quote:3b3da46f69="lampje"]Al je zelf ingestelde dingen, dus of je AAC of MP3 ript, hoe groot je lettertype is...

Alles in je iTunes voorkeuren gaat terug naar default. Misschien ff oppassen met een evt. iPod,
daaar heb geen ervaring mee. Maar het kan zijn dat je die opnieuw moet aanmelden bij iTunes[/quote:3b3da46f69]

Bedankt!

…dat ga ik straks eens uitproberen…ik laat wel iets weten of het gelukt is of niet :wink:

Billy

Gewoon de CD erin doen, en in het menu "geavanceerd" kiezen voor "haal CD tracknamen op", dan zou je opnieuw de keuze moeten krijgen.

unSOUND heeft hierbij het enige juiste antwoord gegeven, dames en heren :D

precies unSound heeft het bij het rechte eind ;-)

De tip van Unsound blijkt inderdaad te werken ;-)

Maar misschien heeft lampje ook wel gelijk, niet?! Ergens moet er toch iets worden bewaart zodat iTunes al weet welke keuzemogelijkheid hij moet nemen. Misschien dat die instellingen echt wel in die plists worden bewaart, niet?

Billy

Het wordt wel bijgehouden, maar niet door iTunes geloof ik. Het systeem houdt het zelf bij, zo weet ook de DVD speler bijvoorbeeld nog precies welke DVD's je al gekeken hebt... deze info wordt ergens opgeslagen, maar waar precies weet ik niet.

Wel een beetje angstig vind ik. Een big brother systeem vlak voor mijn neus. :oops:

Bestaat er dan een programma ofzo waarmee ik die lijst van al die ooit ingevoerde CD’s kan bekijken en eventueel te verwijderen?

Billy

Waarom zou je dat willen wissen dan is toch alleen maar bewiis dat je de orig cedees gehad hebt kan nooit tegen je gebruikt worden

Het gevaar is, met deleten van je listen, dat je AL je gegevens kwijt bent. Kan je default beginnen... Kan prettig zijn, maar zelf hou ik graag allerlei CDs gegevens in mijn systeem.

Je wordt btw zowiezo wel getracked als je op het inet komt,
dus om van ‘Big Brother’ af te zijn zou ik maar stoppen met inet, mobiele telefonie en je sofi-nummer :wink:

[quote:fa9d5aea00="djdata"]Waarom zou je dat willen wissen dan is toch alleen maar bewiis dat je de orig cedees gehad hebt kan nooit tegen je gebruikt worden[/quote:fa9d5aea00]

Ik heb graag eens systeem dat IK onder controle houdt. Ook waarvoor zou ik een bewijs moeten hebben? Ik denk niet dat de politie bij mij een inval komt doen om mijn Itunes bibliotheek te checken. :wink:

Neen er zijn genoeg voorbeelden op te noemen waarom je zoiets kwijt wilt. Laatst kwam hier nog iemand van de familie met de vraag of ik een cd van hem op zijn mp3 spelertje wou plaatsen. Dus iTunes heeft die CD omgezet. Zijn genre van muziek is helemaal niet de mijne…dus die tracks zijn al helemaal verdwenen in de prullenbak. Maar blijkbaar houdt OS X het toch nog ergens bij dat ik die CD ooit eens in de CD-lade hebt gestopt. Nu hou ik van een ‘proper’ systeem en een systeem die ik volledig onder controle (lees: begrijp) heb.

Billy

[quote:f5726b93fa="Billy"]Maar blijkbaar houdt OS X het toch nog ergens bij dat ik die CD ooit eens in de CD-lade hebt gestopt. Nu hou ik van een 'proper' systeem en een systeem die ik volledig onder controle (lees: begrijp) heb.[/quote:f5726b93fa] Maar de vraag blijft, waarom zou je je er aan ergeren...?

Het doet verder niets, je computer wordt er niet trager van, het wordt niet doorgegeven aan Apple ( en wat dan nog ) dus ik bespeur toch een probleem wat zich enkel tussen de oren bevindt…

daar zit het natuurlijk ook... :)

maar als mijn buurman/collega/vage kennis Frans Bauer bij mij komt rippen, zou ik ook zo snel mogelijk al het bewijs daarvan willen verwijderen!

:mrgreen:

Het gaat niet of het storend is of niet...het feit is gewoon dat ik wil weten waar dit opgeslagen wordt. Ik hou er absoluut niet van dat ik het denken aan een machine moet overlaten. :wink:

Dus voor diegene die het toch weet…laat het weten want blijkbaar wilt lampje ook af van zijn Frans Bauer toestanden :wink:

Billy

~/Bibliotheek/Preferences/CD Info.cidb openen met Teksteditor Command+F en de 'Frans Bauer' invullen Klik op Volgende Weg ermee...

[quote:d7f6432e7d="michelvdb"]~/Bibliotheek/Preferences/CD Info.cidb openen met Teksteditor Command+F en de 'Frans Bauer' invullen Klik op Volgende Weg ermee...[/quote:d7f6432e7d]

Bedankt!! Dit is hem dus… Eigenlijk stond ie al keurig in de preferences folder.

Een google naar die cd info.cidb leverde een bijkomend handig programma op. Spijtig genoeg wel shareware maar kom. Het is iCDc : http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12568
Hiermee kan je het bewuste bestand mooi bewerken.

Billy

Zo leren we allemaal weer wat...

:slight_smile: