iTunes: Importeren veel MP3's vanaf samba-schijf

Ik ben momenteel mijn bestaande MP3's aan het importeren naar iTunes op m'n iBook. Nu heeft m'n iBook niet bijster veel schijfruimte, dus ik wil de bestanden gewoon laten staan waar ze staan, op m'n server. Dus heb ik de schijf op m'n server gemount, en heb ik een playlist (m3u) naar iTunes gesleept. Maar nu wil het geval dat m'n mp3-verzameling (natuurlijk allemaal CD's die ik in Linux al eens geïmporteerd had) nogal groot is. En nu staat iTunes daar al een paar uur op te pruttelen. Zonder ook maar enige indicatie van hoe lang het nog gaat duren. Nogal strijdig met de Human Interface Guidelines zou ik zeggen.

Weet iemand wat iTunes nu feitelijk aan het doen is? Ik heb de optie uitgezet dat hij de bestanden naar m’n iTunes Music directory moet kopiëren, dus dat is hij niet aan het doen. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij alle ID3-tags wil lezen, maar heeft hij daar alle bestanden helemaal voor nodig? En is er een manier om te controleren wat hij aan het doen is?

gewoon eens misschien nieuwe playlist maken, met vijf nummers ofzo, maja, daar had je zelf ook op kunnen komen :s.

Volgens mij is de enigste mogelijkheid op het moment wachten.

:stuck_out_tongue:

Mwah, ik heb nu een nacht gewacht, en hij is nog steeds bezig, en ik heb m'n iBook nodig. Dus volgens mij is de enige mogelijkheid nu om 'm af te breken...