Itunes kraakt als computer bezig is

Als mijn computer even iets doet in een applicatie, dus een pagina refreshen in een browser, of een andere locatie bezoeken in Second Life, of mail ophalen, dan doet het geluid van mijn computer raar. Ik gebruik iTunes, en dan kraakt ie even of hoor je 1 seconde niks. Ik vind dit vreemd aangezien dit nooit eerder is gebeurd! Ligt dit aan iTunes? Ligt het aan mijn laptop? Is er iets dat ik nog kan doen?

Ik heb een Macbook met 10.5.1.

Het is overigens vermeldenswaardig dat dit niet constant het geval is, maar wel regelmatig.

Waarschijnlijk wordt op dat ogenblik het virtueel geheugen aangesproken en kan de data voor iTunes niet verwerkt worden/opgehaald worden van de schijf.

Sinds Leopard moet ik wel toegeven dat het geluid bij mij op mijn Mac Pro ook regelmatig even hapert. Zowel met iTunes als met bv een spelletje.
Dit was niet het geval met Tiger.
En ik heb voldoende geheugen, 4GB.

Je kan proberen om de buffer op maximum te zetten in iTunes.
Dit kan via voorkeuren, geavanceerd en dan midden in het panel “buffergrootte streaming”. Zet die op groot als het al niet het geval is. Dit kan een beetje helpen.

Bedankt voor je reactie! Ik heb 2 GB, en dat is niet weinig, maar ik draai vaak Second Life op de achtergrond en dat pakt redelijk wat geheugen. Ik heb je raad opgevolgd door de buffer op Groot te zetten (hij stond op Normaal).

Net even getest en ik heb het dus veeeeeeeeeel minder als ik Second Life NIET heb aanstaan. Dat is al een opluchting, ik was bang dat het ernstiger was.