Bijna elk nummer in de muziekmap op mijn computer heeft een albumplaatje bij zich, maar in iTunes zie ik de plaatjes niet als ik de nummers daar heb toegevoegt. Daar staat dan dat er geen albumplaatje bij zit. Hierdoor krijg ik dus ook nooit albumplaatjes op mijn iPod.
Iemand een idee wat hier aan de hand is? misschien is het alleen maar ergens een knopje aanvinken?
In iTunes voeg je een album toe, selecteert alle nummers die in dat album horen, vraagt de informatie op van die nummers (Appeltje+i in OS X) en sleept het plaatje op de daarvoor bestemde plaats. Pas dan hebben de nummers een afbeelding die gesynchroniseerd wordt naar je iPod toe.
Met wat voor systeem werk je? Windows kan een plaatje laten zien als die in een folder staat (iets met folderart iod) maar dat wil niet zeggen dat het MP3 bestand ook een plaatje heeft.
Uit jouw ervaring met iTunes gok ik dat er geen plaatje in het MP3 bestand zit en zal je dat zelf moeten doen.
Als je een iTunes store account hebt en de namen van de muziek kloppen(artiest, album artiest en album) dan kun je ze laten op halen door er met je rechtermuisknop op te klikken en albumart te laten ophalen of als je in het tabblad geavanceerd op ablumart ophalen klikt haalt hij voor alles in je Bibliotheek waarvan hij het kan vinden op.
Hoop dat het lukt(volgens mij kun je tegenwoordig ook zonder een creditcard etc een account maken door op geen te klikken).
ik heb maar een gratis itunes account aangemaakt en albumillustraties opgehaald, alleen wel stom dat je het 2x moet doen en dat itunes niet gelijk het albumplaatje herkent uit een mp3 bestand.
ITunes herkent wel het plaatje uit een mp3 bestand!
Net zoals tracknamen enz. Het plaatje hoort in de mp3 te zitten en niet in de map waar de mp3 in zit. Dat werkt niet. Een plaatje in een mp3 is een ID3 tag. Alle ID3 tags laat iTunes gewoon zien. De fout lag bij jezelf en niet bij iTunes.
nee want de fout is/was, volgens mij, dat itunes die ID3 tag niet herkent. dus daarom moet ik nog een keer die albumscan doen in itunes zelf. maar het werkt zo wel=)
(In het menu bovenin je scherm)
Bewerken > Voorkeuren… > de tab ‘Store’ > onderin vink je aan: ‘Ontbrekende albumillustraties automatisch downloaden’
Als je dat aangevinkt hebt staan en je importeert je muziek met de juiste namen zoals iemand hierboven al zei, dan zoekt iTunes automatisch de covers en voegt ze eventueel direct toe. iTunes doet dit ook als je een mp3 hebt geconverteerd naar een AAC-bestand. Zo hoef je niet per nummer te gaan zoeken naar album covers…