Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe MacBook Air binnen en wilde alles “fresh” installeren / manueel overzetten. Voor mijn Foto Library is dat gelukt door de oude Library van mijn oude Mac via een externe schijf over te zetten zodat ik niet alles moest syncen via iCloud.
Ik had gehoopt dat dat voor mijn muziek ook zo zou kunnen door simpelweg heel die Library op mijn nieuwe MacBook te kopiëren, maar op mijn oude MacBook staat dat nog in de iTunes Library (die oude MacBook kan ik ook niet meer updaten), wat een andere structuur is dan de Apple Music Library. Het grootste deel van mijn muziek is eigen muziek wat nu als lokale files op de oude MacBook in de iTunes Library staat.
Is dat anyway mogelijk? Indien niet, hoe kan ik dan ervoor zorgen dat mijn nieuwe MacBook Air mijn eigen muziek lokaal gaat downloaden uit Apple Music?
Het is belangrijk voor me dat ik lokaal ook al mijn eigen muziek files heb, omdat ik er zo ook een lokale backup van kan maken.
Dat leek me eerlijk gezegd wat riskant, omdat ik van een oude iTunes Library moest omschakelen naar een Apple Music Library, en die structuur is anders.
Ik ga nu gewoon de muziek die ik lokaal op de oude Mac had staan downloaden via Apple Music op de nieuwe, dat lijkt me de meest propere manier en verplicht ik mezelf ook om eens goed alle muziek op te kuisen.
Je kunt heel de inhoud van de map Muziek in je thuismap op je oude computer, overzetten naar diezelfde map op je nieuwe computer. Zorg dat het programma Music helemaal gestopt is (⌘Q), druk de ⌥-toets in en start Music op terwijl je die toets ingedrukt houdt. Music zou je nu moeten vragen of je een bibliotheek wilt kiezen of maken; zeg dat je er eentje wilt kiezen en navigeer naar de iTunes-bibliotheek die je overgezet hebt. Kies daar dan het bestand iTunes Library.itl en als het goed is, wordt alles dat erin staat, geïmporteerd in Music — inclusief afspeellijsten, statistieken over hoe vaak nummers afgespeeld zijn, enz.