iTunes library overzetten van PC naar Mac

Ik heb laatst een iBook aangeschaft en nu wil ik mijn iTunes library overzetten van mijn PC naar de iBook. Niet alleen de muziek maar ook de playlists en ratings. Ik heb al even gegoogled, en blijkbaar zou dat moeten kunnen door de XML file van iTunes (iTunes music library.xml) te kopieren van de PC naar de Mac. Dan worden alleen de playlists meegenomen maar door voor elke rating een playlist aan te maken kan je op die manier ook je ratings meenemen.

De muziek overzetten was geen probleem, die XML file wel. Elke keer als ik de XML file op de Mac overschijf met de versie van de PC en iTunes opstart zie ik de standaard playlists, niet mijn eigen zelf aangemaakte playlists die ik verwacht te zien. Ook heeft de XML file hierna weer de oude omvang; het lijkt wel alsof iTunes ergens een kopie van de oude xml file achterhoudt, of een of andere standaard instelling terugzet.

Wie o wie heeft hier ervaring mee en weet misschien hoe ik wel mijn playlists over kan zetten? Alvast bedankt.

Gebruik de import functie van iTunes om je muziek te downloaden. Hoe ik mijn migratie heb aangepakt: - iTunes map met muziek kopieren naar mac - XML bestand exporteren op pc - XML bestand met search/replace aanpassen. Het pad naar de tunes op je mac is natuurlijk anders. - Vervolgens het XML bestand importeren

Het lijkt me dat je de iTunes folder gewoon kunt kopieren, de folders zien er namelijk hetzelfde uit op de PC en de Mac. Ze zouden moeten bestaan uit twee documenten en een folder: [list:34b3d23b97]iTunes 4 Music Library iTunes Music (folder) iTunes Music Library.xml[/list:u:34b3d23b97] Belangrijk lijkt me wel dat ze meteen op de goede plek staan, voordat je iTunes opstart.

Ah, ik start net itunes op en ik zie al mijn oude playlists en andere info :) , vreemd want ik heb niks anders gedaan dan eerst. Naja, toch bedankt.

Voor zover ik weet zijn de Library bestanden van een PC en Mac niet compatible. Dit komt voornamelijk door de verschillende manieren waarop PC en Mac omgaan met de pad- en bestandsnamen. Zo heet hetzelfde liedje op een Mac bijvoorbeeld //iBook/Harddisk/Users/iRuben/Music/iTunes/liedje/mp3 en is dat op een Wintendo D:MusiciTunesliedje.mp3. Daarnaast kan de Wintendo ook nog eens een heleboel speciale karakters in de titels niet aan die de Mac er wel gewoon in propt.