iTunes library sharen zonder internet?

Misschien een domme vraag, maar ik wil graag de itunes libraries van mijn mac en van mijn PC sharen. Ik vroeg me af, of dit ook kan zonder dat ze aan het internet hangen, met bijvoorbeeld een ethernet kabel tussen beide systemen?

Is dat mogelijk! zou super zijn!

yeb door bv ethernet kabel tussen beide te hangen lukt dat, (wss moet je de pc dan wel nog ff instellen) met draadloos heb ik geen ervaring maar ik neem aan dat dat ook wel zou werken

Dat is helemaal geen probleem. Ik zit op het moment te luisteren naar een MP3 (Primus met "My Name is Mud", voor wie het interesseert :)) die op de harddisk van m'n andere Mac staat, via een eenvoudige ethernetverbinding. Als je in iTunes gewoon instelt dat hij de muziek moet delen, komt op de andere computer in iTunes in het lijstje bronnen (links) eenvoudigweg de naam te staan die je op de eerste computer opgegeven hebt voor de gedeelde muziek, en ook de afspeellijsten die je daar gemaakt hebt.

Konings! Hij doet het!

Dat wordt een heerlijk feestje morgen!

Maar zou het ook nog goed gaan als ik een externe Schijf erbij hang, en dan bijvoorbeeld op beide laptops verschillende nummers van die schijf afspeel? aan welke laptop kan ik dan het beste de schijf hangen, of zou dat niet uitmaken

Draadloos werkt het ook perfect, ik ontvang de speellijsten van m'n dochters op zolder prima in de woonkamer :)

Ik heb airport in mijn Mac steken en aan de Windhoos in de woonkamer hangt een ontvanger voor draadloos internet, een soort airport dus eigelijk. En wij kunnen onze iTunes bibliotheek gewoon delen. :apple:

Niet dat we dat echt gebruiken, maar kom het werkt.

[quote:c5fda115a4="Dicespark"]Maar zou het ook nog goed gaan als ik een externe Schijf erbij hang, en dan bijvoorbeeld op beide laptops verschillende nummers van die schijf afspeel? aan welke laptop kan ik dan het beste de schijf hangen, of zou dat niet uitmaken[/quote:c5fda115a4] Ik denk niet dat het uitmaakt, zolang hij maar aan staat wanneer je hem vanaf de andere benaderd :) Wat je kunt doen (en wat ik doe — ik heb de muziekbibliotheek op de andere Mac wel gedeeld, maar gebruik die feitelijk niet) is om de muziekbestanden zelf via het netwerk op te halen. Met andere woorden: je zet de muziek op computer 1, en maakt dan een netwerkverbinding daar naartoe vanaf computer 2. Voeg dan de muziekbestanden rechtstreeks toe aan de iTunes-bibliotheek op computer 2.

Het nadeel is hiermee wel dat je geen muziek kunt spelen als die netwerkverbinding er niet is. Als je gewoon op het Play-knopje drukt zonder dat er een nummer geselecteerd is, bijvoorbeeld, doet hij het niet, en als je een iPod wilt synchroniseren krijg je de melding dat er een aantal nummers waaronder het eerste in je bibliotheek ontbreken :slight_smile: Maar dit soort dingen zul je ook tegenkomen als je een gedeelde bibliotheek gebruikt, dus het lijken me niet echt nadelen.

Maar: als je in iTunes dubbelklikt op een nummer, dan maakt hij die verbinding automatisch aan en begint hij na een paar seconden te spelen. (Tenminste, dit werkt met twee Macs — of het ook gaat als één van de computers Windows draait weet ik niet.) Je kunt dan alles normaal doen, ook iPods synchroniseren en zo.