iTunes Library wel deelbaar via ethernet, niet wireless...

Ik heb een vreemd probleem met mijn iTunes library.

Ik gebruik mijn iBook tegenwoordig als een soort ‘iTunes Server’ en deel mijn library met mijn huisgenoten. Alle andere computers (2 Wintendo 2000 dozen en mijn PowerBook) hangen normaal gesproken via een ethernet kabeltje aan het netwerk, alleen de iBook is draadloos verbonden via dezelfde router. In deze opstelling kunnen alle computer alle anderen ‘zien’ in iTunes.

Wanneer ik echter met mijn PowerBook ook draadloos ga krijg ik mijn iTunes Library van mijn iBook niet te zien (en andersom ook niet trouwens). De iBook is wel gewoon via AFP of SMB te bereiken. De verbinding is op zich dus wel okee, maar om de een of andere reden heeft iTunes er moeite mee wanneer beide ‘bookies’ draadloos zijn.

Wanneer ik met mijn PowerBook niet bij mijn iBook iTunes Library kan, kunnen de Wintendo dozen die via ethernet in het netwerk hangen er nog wel gewoon bij en zodra ik mijn PowerBook aan de ethernet hangt doet deze het ook weer… heel vreemd…

Ik heb hier het een en ander uitgetest met dezelfde configuratie.......geen enkel probleem...

Om te kunnen delen moeten de computers op hetzelfde subnet zitten. Is het misschien mogelijk dat wanneer ze draadloos zijn dat niet meer het geval is?

Bij mij thuis gaat het draadloos namelijk zonder probleem.

Ook als ik tussendoor switch van ethernet naar draadloos met diverse machines en weer terug, geen enkel probleem.