iTunes Library

een vraagje ivm mijn iTunes library. Oorspronkelijk staat die library in de map gebruikers>music>iTunes Omdat mijn HD nogal vol aan het raken was, heb ik geprobeerd om de library naar mijn externe harde schijf te kopieren en die op mijn interne HD te wissen. Dit lukte uiteraard zonder enig probleem. Vervolgens heb ik in iTunes ook de wijziging gemaakt door het pad naar de library te veranderen in de voorkeuren. En als ik nu opstart heb ik geen enkel nummer meer staan in iTunes.... Ik zie wel de map met iTunes staan op mijn externe HD, dus de muziek is er wel. En toch ziet iTunes die niet staan. Hoe kan dit en wat is de oplossing?

Je moet alleen de map 'iTunes Music' in de map 'MuziekiTunes' naar de externe harde schijf kopieren. De files 'iTunes library' en 'iTunes Music Library.xml' moeten op de interne harde schijf blijven staan (in de map 'MuziekiTunes'). In de preferences van iTunes pas je dan de directory aan. Als het goed is worden daarna wel al je muziekfiles teruggevonden.

Wat ook helpt: iTunes pas opstarten nadat je externe HD is gekoppeld, anders pakt iTunes automatisch weer je begin directory en kan hij de nummers niet vinden.

Alias maken van je itunesmap en die laten staan waar ze stond. Originele map verslepen naar HD.

Werkt perfect. Ook voor Iphoto.