iTunes loopt steeds vast :(

Hi,

Sinds een aantal dagen loopt mijn iTunes continu vast.
Wanneer ik de applicatie een aantal keer geminimaliseerd heb (appel+h) en hem weer oppop, dan zet ie zichzelf op pauze en blijft daar op staan.

Nadeel van dit geheel is dat ik de app ook niet meer kan force quitten en na enkele minuten mijn gehele systeem hangt. Toen heb ik besloten om de machine maar opnieuw te installeren, met de gedachte “dit hielp op windows ook altijd”. Helaas helpt het op de mac niet, want iTunes hangt weer en ik moet weer opnieuw opstarten.

Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op?

Als je alles opnieuw hebt geïnstalleerd, helpt het ook niet meer om de prefs te trashen...

Ik ga er van uit dat je in OS X werkt en met de laatste versie van iTunes? Dan is het enige dat ik kan bedenken iets met de hardware. Een externe CD speler zou bijvoorbeeld ook toetsen kunnen hebben die vast zijn gaan zitten o.i.d. Ook beschadigde kabels kunnen ‘verkeerde signalen’ afgeven. Ik ben geen hardwarekei maar ik zou eerst ff goed naar alle harware kijken…

Geen externe hardware aangesloten, enkel toetsenbord en muis, beiden net nieuw en goed functionerend.

Probleem is nu al ruim een uur! (afkloppen) niet meer voorgekomen, wat een record is in de afgelopen week :slight_smile:

Ik denk maar ff hardop: heb je misschien iets raars gedaan met je playlist of zo? Verplaatst, andere naam, verplaatsen of hernoemen van MP3 files? Wellicht beschadigde MP3 files (besch fonts kunnen bijvoorbeeld veel problemen veroorzaken is Suitcase en in de rest van het systeem). Misschien ff de playlist van gedownloade files uit zetten? Is dit mogelijk?

Typisch, ik heb ook af en toe gezeur met iTunes, al duurt het dan gewoon even. Geen zware vastlopers in elk geval.

Het schijnt overigens een 10.2.4 bug te zijn, op dit moment advseert de Apple-helpdesk al niet op te waarderen, alleen tot 10.2.3… :?

ik heb niet hetzelfde probleem, al kon ik laatst niet meer branden vanuit iTunes. Het zal wellicht toch met 10.2.4 te maken hebben :?