itunes mailen

Heb diverse malen geprobeerd een iTunes bestandje (4.3 mb ) naar iemand te mailen. Dat lukt niet. Een (domme?) vraag : moet ik het verpakken of omzetten , en zo ja , waarin ? (ik heb al in de forums gezocht!

waarschijnlijk kan de mailserver niet dergelijke grote bestanden aan, of is de mailbox aan wie je het zend te vol om het mailtje op te slaan. probeer het anders via html, als je een eigen website hebt gewoon daar op zetten.

daan.

Mijn dank! (daarom is deze site zo goed )

Of desnoods met iChat of een ander chatprogramma

Een mp3 inpakken heeft geen enkele zin omdat het bestand al compressed is, ik heb dit zelf meerdere malen geprobeerd maar: geen enkel effect. Je kan wellicht proberen met behulp van iTunes de bitrate naar beneden te brengen, bv 96 kbps ipv 128 maakt het bestand kleiner, de kwaliteit wordt uiteraard ook minder hierdoor.... succes!

[quote:37164a3071="sedikit"]Mijn dank! (daarom is deze site zo goed )[/quote:37164a3071]

En daarom ben ik donateur. :smiley:

Als je iemand een bestand mailt dan wordt het ook nog eens ge-encodeerd wat inhoudt dat het groter wordt.

Ik kan me voorstellen dat jij max 5 MB mag versturen of dat de ontvanger max. 5 MB mag ontvangen. Een MP3 van 4.3 MB kan in een ge-encodeerde mail best groter worden dan 5 MB, waardoor het dus niet lukt.

Gebruik je hotmail, dan kan je het helemaal wel schudden dat gaat maar tot 2 MB max.