ITUNES - Map sharen met andere users..

hai..

weet iemand hoe ik mijn muziek share met de andere gebruikers op de computer, zonder alles 2 keer op mijn systeem heb staan… en zonder dat ik mn itunes moet aanlaten zodat de ander me als een share ziet…

anyone?

alvast bedankt!!!

't Is voor mij al een tijdje geleden, dus ik hoop dat mijn uitleg nog klopt.

Verplaats bij je voorkeuren -> geavanceerd -> locatie map iTunes naar MacHD/users/shared/music (i.p.v. MacHD/users/account/music). Vink vervolgens in hetzelfde venster de opties ‘Werk map iTunes bij’ en ‘Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen aan bibliotheek’ aan.
iTunes zou als het goed is, na een klik op OK, de hele rambam naar de nieuwe map moeten schrijven. Duurt wel effe (minuut per GB ongeveer).

Ik heb het op deze manier voor elkaar gekregen om mijn huisgenoten (windonezen) via een huisnetwerk de muziekbibliotheek te laten delen.

Mja, dat is wel een goede officiële manier ja. :P

Wat ik altijd doe is gewoon de muziek on /HD/Users/Shared/Music/ gooien en dan vervolgend deze folder naar iTunes slepen. Elke gebruiker kan het zien en dus ook in iTunes mikken. Simpel als dat. :wink:

Ik heb gewoon de rechten van mijn iTunes map open gezet en de andere accounts naar deze locatie laten verwijzen. Als je niks te vrezen hebt van de andere gebruikers dan is daar niet zoveel mis mee.

zoiets heb ik dus ook Deskman, maar hij update de bibiotheek niet van de andere gebruikers :s

Ik heb op mijn oude machine nu ook x.3.3 draaien en daar zitten mijn kinderkes op. Maa om te voorkomen dat die allemaal 5 gb aan muzak op 'hun deel' zetten heb ik de boel geshared op bovenstaande manier. Totdat ik er achter kwam dat FastUser switching de toegang blokkeerde als een ander met iTunes aan ingelogd bleef staan. Net een draadloze koptelefoon gekocht om van de herrie af te zijn, en nu dit weer...

Heb de volgende truc nog niet toegepast, maar het zou je van alle ellende af moeten helpen:
http://captnswing.net/howto/itunes/

Vanavond zal ik het wel geregeld hebben. Ervaringen zal ik u allen melden.

deskman..itunes blijft tegenwoordig gewoon spelen als je switched, maar de gebruikers moeten dan wel al ingelogged zijn. tevens kan ik nu met meerdere users ook meerdere itunes'en opstarten... alleen waren de andere ge-opende itunes'en NIET aan het spelen bij de andere gebruikers..

ik check de link even

Gezien het getier hier kan iTunes niet tweemaal aan staan. De een luistert naar iTunes via de koptelefoon en staat in de achtergrond. Degene die op de computer werkt (en dus als actieve gebruiker staat ) kan dan iTunes niet openen. In ieder geval niet een gedeelde map, maar warschijnlijk ook niet een eigen Lib.

Zie hier... http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19813&highlight=