iTunes Match en nieuwe Telenet Modem

Dus bij u lukt het? Verdorie dan ben ik de enige nog waarbij het niet lukt.

Btw wanneer hij maar een liedje moet uploaden werkt het perfect, meerdere liedjes bij elkaar blokkeert het alweer.

Deze topic is trouwens geopend voor mij door jonthan, aangezien ik nog geen account had.

wat geeft speedtest.telenet.be aan voor snelheden als je network link conditioner hebt geactiveerd?

bij mij 35,88 down en 2,79 up (whoppa)

Ziehier de resultaten terwijl dat program aanstaat.

uw upload wordt blijkbaar niet beperkt maar de downloadsnelheid wel terwijl er bij u 120 mbps down staat bij downlink :?. verwijder het profiel nog eens en maak deze nog eens aan met de instellingen van leander en probeer daarna opnieuw via speedtest

btw: dit zijn mijn instellingen

Blijft hetzelfde, het heeft geen zin blijkbaar.

Daarbij, nu alles eindelijk eens geupload is geraakt, begint men iTunesmatch te flippen door constant onnodig in werking te treden!

Wanneer network link conditioner geen invloed heeft op de bandbreedte — het dus niet doet — probeer dan het volgende:
Herstart je Mac, start dan eerst network link conditioner op en maak de instelling weer aktief, start dan pas iTunes.
Ik kan me herinneren dat network link conditioner bij mij ook niet direct functioneerde.

Heb ik ook al geprobeerd, geen succes!

Ik heb het ook geprobeerd, ook geen succes ! :frowning:

Bij mij werkt het ook nog steeds niet. Ik heb net even de Telenet Speedtest gedaan en ik krijg een downloadsnelheid van 108.92 Mb/s en een uploadsnelheid van 3,70 Mb/s. De instellingen van Leander werken niet.

Als ik de developertool aanzet, dan krijg ik een downloadsnelheid van 87,36 Mb/s en een uploadsnelheid van 3,57 Mb/s.

Hallo,

Heb net hetzelfde voor, alleen ik verlies ook nog telkens eens m’n internet verbinding bij stap 3, da’s helemaal straf. Ik heb de klantendienst onderstaande mail bezorgd (ik had geen zin om dit aan de telefoon uit te leggen :o)).

Beste,

Het gaat misschien raar klinken, maar een upload in iTunes zorgt ervoor dat mijn internet verbinding telkens wordt onderbroken.

Ik ben geabonneerd op iTunes match, een dienst die ervoor zorgt dat al m’n muziek in de cloud zit en ik zo via al m’n iOS toestellen ook over deze muziek kan beschikken. iTunes scant m’n muziek op m’n iMac (of Windows laptop) en gaat de muziek die nog niet in de cloud zit naar daar uploaden, en daar gaat het mis. Volgend filmpje van een ander persoon (die hetzelfde probleem heeft) illustreert dat het bij stap 3 mis gaat en hij telkens opnieuw begint bij stap 1:
http://www.youtube.com/watch?v=KvmjSait2mE

Als ik tegelijk een ping start vanop m’n iMac naar telenet.be dan wordt bij stap 3 (de upload) telkens mijn verbinding eerst heel traag en dan knalt hij er een paar seconden uit (zie bijgevoegde pdf). Ook een ping van mijn Windows laptop die op hetzelfde netwerk zit naar telenet.be ondervindt net hetzelfde probleem! Dus het is niet hardware gerelateerd.

Ik vind het wel heel raar dat het uploaden van enkele mp3’s naar de iCloud van apple ervoor zorgt dat ik (zolang itunes match opstaat) ik constant m’n verbinding kwijt ben. Dit zowel wired rechtstreeks op telenet modem als wireless onafhankelijk van OS (Mac OSx, Windows 7). Doe ik dit bvb bij een vriend die bij Belgacom zit is dit probleem er totaal niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp bij dit rare probleem.

Ik ben benieuw naar hun antwoord (zal het hier ook posten.)

Ik heb hetzelfde voor, alles al geprobeerd met iMac, Mac Mini, Macbook tot ik probeerde met mijn oude windows computer en het werkte direct.

Hebben wij dan mss te weinig betaald voor onze apple producten dat het daar niet mee gaat? :frowning:
Het is dan op de koop toe nog een apple programma ook!

Nog geen info teruggehad van telenet, zal ze morgen nog eens wakkerschudden :wink:

Telenet is nog steeds het probleem aan’t onderzoeken, zal wel weer een stille dood sterven…

Ok telenet is vandaag nogmaals langsgeweest en de technieker heeft hier gebeld met een leidinggevende bij telenet en blijkbaar is het probleem nu bekend!

Ze hebben dezelfde problemen bij de Windows 8 Skydrive, telkens als daar de upload start knalt de verbinding eruit. Dit zou te maken hebben met de Quality of Service van het routergedeelte van de Telenet Modems. Zo hebben ze het mij toch verteld (en dat verklaart ook dat je indien je je upload wat dichtschroeft het wel lukt). Ze gaan terug contact met me opnemen om dit verder uit te klaren en naar alle waarschijnlijkheid komt er dan een update van de telenet modems. Wordt vervolgd!