iTunes match herstart altijd

Hey iedereen,

Ik heb sinds gisteren nog enkele liedjes toegevoegd aan mijn iTunes account.
het gaat om een 300tal liedjes dat ik in de uithoeken van mijn HDD nog heb gevonden :slight_smile:

Het toevoegen aan iTunes ging zonder problemen maar daar stopt het dan ook.
ondertussen is itunes reeds 24 uur bezig met het matchen van de muziek.
Er zijn al enkele liedjes gematched maar ook enkele geupload.
Bij step 3 lijkt het altijd te falen en begin het hele proces gewoon opnieuw.
heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn of hoe ik enkele liedjes kan elimineren (ze niet laten matchen door itunes) zonder dat ik ze moet verwijderen uit de library?

Ik heb ook wel eens problemen gehad met het matchen. Wat bij mij het beste werkte; uitloggen in de iTunes Store, even wachten, en dan weer opnieuw inloggen.
Met je andere probleem kan ik je helaas niet helpen, want dat vraag ik mezelf eigenlijk ook af…

Dit iTunes Match probleem had ik ook. iTunes Match bleef steeds maar hangen op step 3. Stap drie begon steeds opnieuw, eindeloos. Om gek van te worden. Na wat zoeken op internet vond ik de oplossing. Het probleem ligt in de upload capaciteit. iTunes Match ‘pompt’ teveel data ineens naar de Apple-servers waardoor de boel vastloopt en het proces van stap 3 opnieuw begint.
De oplossing is om jouw upload capaciteit te ‘knijpen’. Wanneer je de upload capaciteit met een kwart verlaagt, dus tot ongeveer 75% van wat je provider aanbiedt, dan verloopt stap 3 probleemloos. In de Terminal kan je dat doen, maar dat lukte mij niet. Met een appje ‘Entonnoir’ zou je het moeten kunnen instellen, maar dat werkte bij mij ook niet. Uiteindelijk lukte het met een applicatie van Apple zelf: ‘Network Link Conditioner’.

Zie mijn verder uitleg in dit draadje:
http://www.onemorething.nl/community/topic/itunes-match-en-nieuwe-telenet-modem/

jouw oplossing lijkt de goeie!
Toen ik itunes match in gebruik nam had ik nog een “trager” abonnement bij telenet. sinds enkele maanden heb ik nu een sneller abonnement.
toch wel een beetje een vreemd probleem, je zou toch van apple verwachten dat hun server park dit soort uploads aan kan …

Waarschijnlijk kunnen de Apple servers de datastroom wel aan. Mogelijk ligt het probleem wel bij je service provider. Maar in ieder geval is Apples iTunes Match software niet ‘slim’ genoeg om de data-bottleneck te constateren en vervolgens te tekkelen. Het continu afbreken en weer opstarten van stap drie zou in de software gesignaleerd en verholpen kunnen worden. Nog mooier zou het zijn wanneer de software vooraf een snelle bandbreedte-test doet en dynamisch de upload aanpast.
iTunes Match werd in Nederland in januari 2012 geïntroduceerd. Dat stap 3 bij heel veel gebruikers – nu in september 2013 – nog steeds in een loop geraakt is wel een blamage. Deze bug had al lang verholpen kunnen zijn.