Itunes met meerdere gebruikers maar verschillende rechten

Ik denk dat ik onvoldoende kennis heb van de werking van iTunes en mijn opzet daarom niet voor elkaar krijgt. Heeft misschien iemand een idee hoe ik het volgende mogelijk kan maken?

• Ik gebruik 2 Apples (iMac en iBook) en 2 Windows machines (sorry, voor de kids) en gebruik een oude Windows2003 server voor gegevensopslag.
  • De iTunes bestanden staan op de server zodat ze door alle gebruikers op alle machines bereikbaar zijn.
  • Als hoofdgebruiker op mijn iMac wil ik iTunes op de server kunnen beheren (bestanden toevoegen en verwijderen); andere gebruikers mogen geen bestanden kunnen wissen.
  • Of andere gebruikers bestanden mogen toevoegen (en eventueel hun eigen bestanden wissen) is niet zo belangrijk.
  • Wanneer ik iTunes opstart onder willekeurig welke gebruikersnaam op willekeurig welke machine zou ik altijd de totale lijst met iTunes media bestanden moeten krijgen te zien.

Tot nu toe is vooral dat laatste me niet gelukt. De rest is met rechten instellingen op de server nog wel te regelen (hoewel ook allemaal niet bijzonder handig). Op dit moment kan ik alleen de iTunes library op de server gebruiken vanaf de andere machines, maar wanneer ik als hoofdgebruiker iets toevoegd, ‘weten’ de andere iTunes gebruikers dat niet. Omdat de iTunes library behoorlijk is gegroeid is het ook niet praktisch telkens weer deze opnieuw toe te voegen; dat kost best wat tijd.

Iemand enig idee hoe ik hier slimmer mee kan omgaan?

Je kan eventueel proberen om te werken met gedeelde bibliotheken...

Jouw bibliotheek kan alleen veranderd worden door jou en als je deze bibliotheek deelt dan zien andere gebruikers de bestanden in hun iTunes wel opduiken, maar kunnen ze niet wijzigen…

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt…

Dag MacFly.

Dank voor je reactie, maar dit is helaas niet wat ik beoog. Ik zou op die manier namelijk alle computers moeten laten aanstaan willen ze elkaars bibliotheek kunnen zien. Sterker nog, wanneer twee gebruikers op 1 computer werken en beiden een eigen bibliotheek zouden hebben, dan moeten ze beiden ingelogd zijn en iTunes moet draaien. Dat is niet erg praktisch.

Toch bedankt.
Wie weet, heeft iemand anders nog een idee.

Groetjes,
Pierre