In iTunes zie ik dat mijn muziekbibliotheek 70Gb is, echter als ik in mijn iTunes Muziek map kijk, zie ik dat de iTunes muziek map 123 Gb is. Dat is dus zo'n 50 Gb meer! Ik heb met Dupin alle duplicaten verwijderd en met het Super Dead Removal script alle niet actieve nummers verwijderd maar dat was blijkbaar niet genoeg. Iemand een idee? Thanks!
de films staan daar bijvoorbeeld ook in, en de tv-series. (als je die hebt) Bij mij is dat 10 GB ofzo.
Ook de nummers die je verwijderd hebt in iTunes maar niet naar de prullenbak hebt laten verplaatsen blijven daar gewoon staan, maar daar is waarschijnlijk het Super Dead Removal script voor of niet?
Het Super Dead Removal script doet dat volgens mij alleen voor de nummers in de bibliotheek. Ik zoek dus eigenlijk een softwarematige manier om de iTunes Muziek Map met de iTunes bibliotheek te vergelijken en de niet-overeenkomsten te deleten.
[quote:2fae224a6c="junjur"]de films staan daar bijvoorbeeld ook in, en de tv-series. (als je die hebt) Bij mij is dat 10 GB ofzo.
Ook de nummers die je verwijderd hebt in iTunes maar niet naar de prullenbak hebt laten verplaatsen blijven daar gewoon staan, maar daar is waarschijnlijk het Super Dead Removal script voor of niet?[/quote:2fae224a6c]
Dat script is denk ik eerder om bestanden die niet meer op de harde schijf staan uit je iTunes te verwijderen.
Wat je moet hebben is een script dat alles wat niet in je iTunes staat te verwijderen. Moet je wel zeker weten dat je alles wat je in je iTunes hebt staan ook echt alles is dat je wilt bewaren.
Hoe ik het nu zou doen (best veel werk waarschijnlijk):
Zet deze opties aan als dat nog niet het geval is:
[img:2fae224a6c]http://img238.imageshack.us/img238/7952/picture1uu6.png[/img:2fae224a6c]
Sleep je hele iTunes map vanuit de Finder in iTunes (skip duplicates) en verwijder vervolgens in iTunes wat je niet meer wilt hebben en klik aan dat die bestanden naar de Trash moeten.
[img:2fae224a6c]http://img238.imageshack.us/img238/8112/picture2qj0.png[/img:2fae224a6c]
ik weet niet hoe groot je harde schijf is, maar (en ik ben niet zo thuis in scripts enzo) ik zie verder geen manier dan het volgende.
Een andere locatie voor je iTunes muziek map aanwijzen, en dan via verzamel inhoud bibliotheek alles naar die locatie verplaatsen. Daarna kun je dan de muziek map verwijderen, en alles op dezelfde manier weer terugzetten. Als je het echt belangrijk vind en je vind geen andere manier zou je dit kunnen proberen, maar ik zou het zelf haast niet aandurven. (maar theoretisch gezien moet het lukken)
[quote:628a35d9c0="junjur"]ik weet niet hoe groot je harde schijf is, maar (en ik ben niet zo thuis in scripts enzo) ik zie verder geen manier dan het volgende.
Een andere locatie voor je iTunes muziek map aanwijzen, en dan via verzamel inhoud bibliotheek alles naar die locatie verplaatsen. Daarna kun je dan de muziek map verwijderen, en alles op dezelfde manier weer terugzetten. Als je het echt belangrijk vind en je vind geen andere manier zou je dit kunnen proberen, maar ik zou het zelf haast niet aandurven. (maar theoretisch gezien moet het lukken)[/quote:628a35d9c0]
Je kunt beter niet aan je muziek kloten via de Finder. Als je het via iTunes doet heb je wat minder controle over wat er precies gebeurt maar zitten er wat meer specifieke waarschuwingen in voor het eventueel per ongeluk verwijderen van muziek die je niet weg wilt hebben.
Maar het kan zeker op deze manier, moet je wel een beetje weten wat je doet!
[quote:21ab02ed62="junoburger"]In iTunes zie ik dat mijn muziekbibliotheek 70Gb is, echter als ik in mijn iTunes Muziek map kijk, zie ik dat de iTunes muziek map 123 Gb is. Dat is dus zo'n 50 Gb meer! Ik heb met Dupin alle duplicaten verwijderd en met het Super Dead Removal script alle niet actieve nummers verwijderd maar dat was blijkbaar niet genoeg. Iemand een idee? Thanks![/quote:21ab02ed62]
Heb je ook podcasts(zoals die van OMT) via iTunes binnengehaald?
[quote:ae761810d6="MrAcid"][quote:ae761810d6="junjur"]...[/quote:ae761810d6]
Je kunt beter niet aan je muziek kloten via de Finder. Als je het via iTunes doet heb je wat minder controle over wat er precies gebeurt maar zitten er wat meer specifieke waarschuwingen in voor het eventueel per ongeluk verwijderen van muziek die je niet weg wilt hebben.
Maar het kan zeker op deze manier, moet je wel een beetje weten wat je doet![/quote:ae761810d6]
In principe kloot je niet via Finder met je muziek, omdat je de muziek dan al verplaatst hebt. Alles wat je verwijderd staat niet meer in je iTunes library, maar een kopie daarvan staan in je iTunes library.
Jouw manier is idd misschien veiliger (en beter, lastig toe te geven ) Als ik de tijd had dan zou ik het zoals jij doen. Als ik haast had, zou ik het zoals mij doen.
Wat je ook kan doen is je muziek consolideren op een andere lokatie, iTunes kopieert alles wat in je iTunes staat naar die andere lokatie. Dan kan je eventueel folder vergelijking tools gebruiken of gewoon de oude folder verwijderen. Maar ja dat betekent wel dat je de ruimte ervoor beschikbaar moet hebben ;) Want eerst wordt er een kopie gemaakt!
[niet meer nodig]
excuus 8) Had de tekst een beetje gescand en niet op de NLse termen gelet. Maar als twee mensen het aanraden moet het een goede tip zijn ;)
:roll:
haha, daar heb je weer gelijk in, misschien dat je ook nog je mening kan geven over de manier van mr. acid, dan kan de topicstarter nog wat meer info krijgen. :wink:
Tja feitelijk gezien kloot je niet via finder aan je [i:2c3fe7c5f2]bestaande[/i:2c3fe7c5f2] muziek verzameling. Je moet alleen wel even goed voor ogen hebben wat het oude en wat het nieuwe deel is. En bovendien als je muziek verzameling groter is in de map (qua omvang/aantal files) dan in iTunes, dan kan je het niet via iTunes beheren, want iTunes weet niet dat het er staat.
Wat ik ook wel een zinvolle tip vind is dat je even aan je podcasts moet denken, ik heb bijvoorbeeld nog 2,5Gb aan onbeluisterde podcasts.
[quote:2c3fe7c5f2]Hoe ik het nu zou doen (best veel werk waarschijnlijk):
Zet deze opties aan als dat nog niet het geval is: [/quote:2c3fe7c5f2]
Deze tip zou ik persoonlijk absoluut niet opvolgen omdat ik zelf mijn aantal beluisterde/geskipte/etc liedjes gegevens graag wil bewaren. Ook heb ik een heleboel tags geplaatst die dan verloren gaan. Het is waar dat je met een mooie nieuwe library begint en als die extra gegevens je niet uitmaken is het ook een goede optie.
in principe behoud je die, omdat hij alleen die nummers importeerd die je er nog niet in hebt staan (vermijd dubbele) Dan weet je ook meteen welke je kunt verwijderen, als je sorteerd op datum toegevoegd.
Ah leerzaam :) Ik wist niet dat dat goed werkte. (intussen hebben we dit hele draadje ingepikt)
Wat ik heb gedaan.
Mijn films heb ik in de filmmap van Finder gedaan. En de filmpjes met Alt ingedrukt in de muziekbibliotheek gezet. Dan kopieert hij niks in de iTunes map. Vind ik zelf makkelijker.
De volgende keer kun je dus ook gewoon kiezen voor de menuoptie "Voeg toe aan bibliotheek", en vervolgens de map "iTunes music" kiezen. Alle nummers die in die map staan, maar niet in iTunes worden dan toegevoegd. Dan kun je altijd nog kijken of je de bestanden toevallig nog moet hebben, en anders gooi je ze alsnog naar de trash.