iTunes music map verplaatst, problemen...

Ik heb een externe hd gekocht om al mijn muziek op te zetten. Nu heb ik de complete iTunes Music map gekopiëerd naar die schijf. Vervolgens heb ik in iTunes voorkeuren de nieuwe locatie opgegeven. Maar als ik nu wat af wil spelen zegt 'ie dat het nummer niet is gevonden en of ik er naar wil zoeken; vervolgens moet ik dan het mapje met dat bepaalde nummer opzoeken en instellen. Dan speelt 'ie het wel weer af.

Beetje onhandig met een paar duizend nummers om alles weer handmatig in te voeren. Oplossing?

Je moet de hele map "iTunes" verplaatsen, niet alleen de map "iTunes music" die daarin staat. Dan moet het werken.

Succes.

In iTunes alles verwijderen en vervolgens de hele verplaatste mappenstructuur naar iTunes-bibliotheek-venster slepen en zo laten importeren (hoeft dus niet nummer voor nummer, wel ben je alle gegevens kwijt). Wel even de instellingen goed zetten waar de bibliotheek aangemaakt moet worden en dat er niet nog eens een kopie gemaakt moet worden.

Ik heb het anders opgelost, en misschien wel veel te ingewikkeld, maar het werkt wel:

• sluit iTunes af
  • Verplaats je map ‘iTunes Music’ naar de schijf waar je hem neer wilt zetten (maakt niet uit waar)
  • hernoem in je homedirectory in de map iTunes het bestand ‘iTunes Library’ (iTunes ziet hem dan niet meer)
  • kopieer het bestand '‘iTunes Music Library.xml’, dat in dezelfde directory staat, naar je bureaublad en hernoem het origineel
  • open je kopie van ‘iTunes Music Library.xml’ in ‘Tekseditor’
  • doe een zoek/vervangopdracht (cmd-F), en zoek in het bestand naar

//Localhost/Users/[jouwshortname]/Music/iTunes%20Music

Voorbeeld voor iemand die Sjaak heet:

//Localhost/Users/sjaak/Music/iTunes%20Music

en vervang dit door //Volumes/[naamvanjenieuweharddisk]/[directory waar je de map iTunes Music hebt geplaatst]/iTunes%20Music

Denk er aan dat je alle spaties in de bovenstaande regels vervangt door %20

Voorbeeld van de nieuwe vervangende regel met je muziek in een map 'Mijn Muziek' op de schijf    
'Nieuwe HD':

//Volumes/Nieuwe%20HD/Mijn%20Muziek/iTunes%20Music
  • Klik op ‘Vervang Alles’
  • bewaar het bestand en sluit Teksteditor af
  • open iTunes (de library is nu leeg)
  • geef in de voorkeuren (advanced) aan waar je de map iTunes Music hebt neergezet en klik op ‘OK’
  • Kies onder ‘Archief’ de optie ‘Importeer…’
  • Selecteer je gemodificeerde versie van de ‘iTunes Music Library.xml’ en klik op ‘Kies’

Dan moet 'ie weer werken, inclusief beoordelingen, Playlists e.d.

Succes

Arjen

Als je het ook gewoon kunt oplossen door de map te verplaatsen... ja, dan is dit ingewikkeld.

Lees er meer over in dit topic: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34217&highlight=

Inderdaad, met de toevoeging van de alias in plaats van de map iTunes moet het werken. Super! Nooit aan gedacht. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, hmmm :?