iTunes Music Store Concurrent?

http://www.hansdekker.com/displayarticle83.html

Vond ik zomaar. Legaal? Illegaal? Vertrouw het niet, maar ja, men is vindingrijk tegenwoordig.

Misschien is iApps niet zo'n goed forum hiervoor...

Je koopt het in Rusland en daar liggen de rechten op muziek vast anders, maar Brein zal altijd wel een leuk verhaaltje hebben als ze erachter komen. Misschien is het in andere landen als je kijkt naar de muziekrechten heel anders geregeld en is het illegaal om daar te downloaden. Wie zal het zeggen.

Niets nieuws onder de zon.

Ik gebruik allofmp3 al maanden tot grote tevredenheid.
Ik heb al veel muziek gevonden waar ik lang naar op zoek was.

btw: volgens de Consumentengids is downloaden van (illegaal beschikbaar gestelde) muziek per definitie niet strafbaar, maar het aanbieden van dit materiaal wel.

Enigzins begrijpbaar, omdat je als consument niet altijd kunt weten of het met de rechten goed geregeld is door de aanbieder van de muziek.

Bij een site van allofmop3 kun je daar vragen bij stellen, maar ook bij de iTunes Music Store heb je natuurlijk geen enkele garantie dat het altijd goed geregeld is.

Zolang er op een site staaat dat het ‘legaal’ is, zal ik daar op moeten vertrouwen.

Het is natuurlijk anders bij de peer-to-peer programma’s als Aquisition of Hotline. Hier kun je er van op aan dat al het materiaal gewoon illegaal wordt aangeboden.