iTunes Music Store niet gratis?

Hallo Allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik een iBook G4 12" en dit is ook meteen voor het eerst dat ik met een apple werk, maar ik viel gewoon voor oa het design, prachtig! :smiley:
Ik ben nu dus het een en ander aan het doorspitten en wil graag muziek downloaden via iTunes, maar klopt het dat je daar voor moet betalen of doe ik iets fout? Zo ja, welke stappen moet ik ondernemen om gratis te kunnen downloaden?

Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes van Astrid

[mod:d1d06b0b1e=“iRuben”]Even de titel aangepast, ik dacht namelijk dat het over het PROGRAMMA iTunes ging, maar dit gaat meer over de Music Store. ;-)[/mod:d1d06b0b1e]

Je moet ervoor betalen...dat is het hele concept ervan. Het is namelijk ook een "Music Store", en je kunt nog niets kopen in Nederland, dat kunnen we allemaal pas aan het einde van het jaar voor een prijs van ongeveer 99 eurocent per liedje en 9.99 voor een album.

:D Tis zeker niet gratis nee. Via iTunes kun je losse nummers downloaden voor zeg maar 1 euro ? In de States was het 0.99 dollar cent in iedergeval. Om gratis muziek te kunnen downloaden heb je vele programma's of sites voor. Zie prive bericht :wink:

Het klopt inderdaad dat je voor muziek moet betalen. Dat is naar mijn idee ook geheel logisch. Alleen door alle verhalen van pc-gebruikers met kazaa is het steeds meer gaan lijken alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je muziek gratis mag downloaden.

In Nederland zou het pas vanaf oktober mogelijk moeten gaan zijn om muziek via de iTMS te downloaden. Dus nog eventjes wachten.

Voor de iTunes Store moet je een account hebben maar volgens my is er nog geen NL store :? En ja de nummers zijn niet gratis :D Je kan wel gratis naar de radio luisteren in iTunes ;)

Zo ik start ff iTunes op en er zijn in de tussentijd al 3 berichten :D

wat wel gratis is aan de music store zijn de Free Songs iedere week of maand die mag je gratis hebben van ze :D

Ja, maar helaas heb ik dat nog niet aan de praat gekregen. Misschien kan iemand vertellen hoe dat in zijn werk gaat?

[quote:c004f1cb19]welke stappen moet ik ondernemen om gratis te kunnen downloaden?[/quote:c004f1cb19]

Zeg Astrid, zoek je nu muziek die gewoon echt gratis en legaal is of zoek je een manier om illegaal muziek te jatten?

Je moet iTunes niet verwarren met (potentieel hufterige) downloadsoftware als Kazaa, Soulseek, Limewire e.d. Het programma iTunes is door Apple gemaakt om je eigen cd’s mee te converteren naar digitale bestandsvormen als mp3, aac en aiff, je cd’s of de digitale bestanden af te spelen, muziek naar cd te branden en om je eventuele iPod mee te beheren.

Sinds vorig jaar heeft Apple er ook een winkel aan verbonden die naar alle waarschijnlijkheid in oktober ook voor Nederlanders open gaat. Je kun nu wel al in de etalage kijken.

Goede muziek is nooit gratis…

[quote:0aa360ada1="ee"]Goede muziek is nooit gratis...[/quote:0aa360ada1]

Beetje vreemde uitspraak… het zou volgens mij correcter zijn als je zou schrijven: “[i:0aa360ada1]muziek die door de massa als goed wordt ervaren omdat er een gigantische marketing machine achter heeft lopen pushen kan nooit gratis zijn omdat de platenmaatschappij graag hun investeringen in reklame en kadootjes voor de DJ’s en tienvoud terug wil verdienen en intussen de artiest even flink in zijn hol wil *****[/i:0aa360ada1]”.

Wat een onzin.

Ha, zo leer je iedere dag weer wat; de moderator die deelnemers aan het forum de oren wast? En dan ook nog met een kromme redenering? De stelling "goede muziek is nooit gratis" lijkt me toch heel houdbaar, ook als je vindt dat "goede muziek nu te duur is".

[quote:335467e78a="iRuben"][quote:335467e78a="ee"]Goede muziek is nooit gratis...[/quote:335467e78a]

Beetje vreemde uitspraak… het zou volgens mij correcter zijn als je zou schrijven: “[i:335467e78a]muziek die door de massa als goed wordt ervaren omdat er een gigantische marketing machine achter heeft lopen pushen kan nooit gratis zijn omdat de platenmaatschappij graag hun investeringen in reklame en kadootjes voor de DJ’s en tienvoud terug wil verdienen en intussen de artiest even flink in zijn hol wil *****[/i:335467e78a]”.[/quote:335467e78a]

Ik vind die van jou nog vreemder. Als muziek niet gratis is omdat grote maatschappijen veel geld erin hebben gestoken om het te promoten terwijl de muziek feitelijk niets voorstelt (waarom anders al die promotie)… waarom zou je het dan kopen?

Blijkbaar is de muziek wel goed want er zijn nog altijd duizenden zoniet miljoenen mensen die muziek wel netjes kopen. Begrijp me goed, ik weet ook wat de kostprijs van een ceedeetje is en de prijzen zijn inderdaad hufterig hoog. Maar ja… zij maken de muziek dus zij mogen geld ervoor vragen wat ze willen.

Beetje een Conspiracy Theory-verhaaltje van je …

Sommige mensen hebben vreemde gedachten over Apple-produkten. Zo kwam een collega op me af toen hij hoorde dat ik een iPod had, en vroeg me hoe dat nu ging, daarmee muziek gratis van het internet downloaden.

[quote:ef97ef998e="SleeveZipper"][quote:ef97ef998e="iRuben"][quote:ef97ef998e="ee"]Goede muziek is nooit gratis...[/quote:ef97ef998e]

Beetje vreemde uitspraak… het zou volgens mij correcter zijn als je zou schrijven: “[i:ef97ef998e]muziek die door de massa als goed wordt ervaren omdat er een gigantische marketing machine achter heeft lopen pushen kan nooit gratis zijn omdat de platenmaatschappij graag hun investeringen in reklame en kadootjes voor de DJ’s en tienvoud terug wil verdienen en intussen de artiest even flink in zijn hol wil *****[/i:ef97ef998e]”.[/quote:ef97ef998e]

Beetje een Conspiracy Theory-verhaaltje van je …[/quote:ef97ef998e]

En toch is het gedeeltijk waar. Met het aloude ‘over smaak valt niet te twisten’ in het achterhoofd… denk je nu echt dat de men muziek van bijvoorbeeld The Vengaboys massaal had gekocht als de grote man erachter Wessel van Diepen zijn die plaatjes niet tig keer per dag voorbij liet komen op radio 538?

Er zijn zat artiesten die hun muziek gratis aanbieden op internet. George Michael wil dit bij voorbeeld gaan doen. Kijk ook eens op de site van [url=http://www.vankatoen.nl/]Van Katoen[/url]. Al hun muziek bieden ze gratis aan. Of je George Michael of Van Katoen goede muziek vindt maken is een ander verhaal.

[quote:b015114533="GodzillaPresley"]

En toch is het gedeeltijk waar. Met het aloude ‘over smaak valt niet te twisten’ in het achterhoofd… denk je nu echt dat de men muziek van bijvoorbeeld The Vengaboys massaal had gekocht als de grote man erachter Wessel van Diepen zijn die plaatjes niet tig keer per dag voorbij liet komen op radio 538?[/quote:b015114533]

Dus hoe vaker een nummer gedraaid wordt hoe beter het nummer is of hoe beter men het vind?

Als dat al zo is dan alleen met hitjes en ach… kopen wij toch niet en al helemaal niet via de iTMS!

Ja hallo, voor George Michael is het geen probleem om zo nu en dan eens een nummer gratis te weg te geven. Veel 'kleine' artisten en labels doen dit al lang. Volledige tracks gratis te downloaden als mp3. Daarmee kweken ze 'goodwill' bij de luisteraar, die als hij/zij het goed vindt wellicht de hele cd koopt of naar een concert gaat. Prachtig principe. Net zoals de 3VOOR12 Luisterpaal. Hele cd's online te beluisteren... gratis. Allemaal mogelijk omdat het een stimulans is voor de verkoop.

Maar met dat oude lulverhaal van “de muziekindustrie is een zakkenvuller” is elke vorm van stelen goed te praten. Adobe maakt ook winst… illegaal downloaden die handel! Steve Jobs? Milionair! Alle Apple software gratis! Shell? Oplichters! Benzine gratis!

Groei op!

Als je het plaatje van de Vengaboys leuk vindt - hoe genadeloos de promotie ook werkt - dan hoor je het te kopen. Als je Cola lekker vindt betaal je hier ook voor.

Ee for president!

EE definitely 4 president!!!

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er best wel goede muziek gratis is. Verder ben ik het helemaal met je eens. Het feit dat platenmaatschappijen geldkloppers zijn geeft niemand het recht om muziek maar te downloaden, zonder te betalen.