iTunes Musicstore downloadgrafiek

Op basis van de cijfers van apple kom ik volgend grafiek uit:

[img:abbb4fb96c]http://www.verne.be/customers/screenshot/screenshot3.png[/img:abbb4fb96c]

Het is misschien nog niet spectaculair (alhoewel :mrgreen: ) maar je moet je eens inbeelden, zo binnen een jaar of mmmm 5, of 10 ??? !!!

Wie nog aandelen heeft van “gewone” platenboeren etc… ik vrees dat je ze te laat van de hand doet :evil:

En voor wie nu begint te zeuren over de charme van de platenzaak, het vasthouden van de cd doosjes, het “tastbare”, het grafische enz. Voel je vrij. Maar ik deel uw inzicht niet.
Ik “luister” in de eerste plaats naar muziek :stuck_out_tongue:

de tijdsverloop van je grafiek klopt niet echt he, van 2 mei tot 14 mei neemt evenveel plaats op de "x-as" (= tijdsas) in als van 23 juni tot 8 september...

[quote:eeb63badec="yamarnez"] En voor wie nu begint te zeuren over de charme van de platenzaak, het vasthouden van de cd doosjes, het "tastbare", het grafische enz. Voel je vrij. Maar ik deel uw inzicht niet. Ik "luister" in de eerste plaats naar muziek :P[/quote:eeb63badec]

Tsja, dan heb je toch net een hele kant en klare boodschap in de inlay van X&Y van Coldplay gemist denk ik :wink:

Nee hoor. Die inlay van coldplay heeft hij misschien niet gezien, maar iets van Coldplay heb je nooit gemist. Suf Britpop gejengel, ik vind het niks. :evil:

en on-topic: wat een of ander bandje te melden heeft over het al-dan-niet voortbestaan va een medium, dat lijkt me helemaal niet interessant. De markt bepaald: erg veel consumenten en een stel aanbieders, waaronder die van digitale downloads.

[quote:8dea5b0a04="fistkikker"]Nee hoor. Die inlay van coldplay heeft hij misschien niet gezien, maar iets van Coldplay heb je nooit gemist. Suf Britpop gejengel, ik vind het niks. :evil:[/quote:8dea5b0a04]

Gejengel gedrukt op een inlay??? Hoe doe je dat? :wink:

Volgensmij word het tijd dat je überhaubt eens gaat kijken naar een inlay :evil:

:o Belediging van Coldplay Dat is gewoon Goddelijke muziek(wordt ondertussen duizelig van de inlay)

[quote:ddd91e2457="nijhof.arno"][quote:ddd91e2457="fistkikker"]Nee hoor. Die inlay van coldplay heeft hij misschien niet gezien, maar iets van Coldplay heb je nooit gemist. Suf Britpop gejengel, ik vind het niks. :evil:[/quote:ddd91e2457]

Gejengel gedrukt op een inlay??? Hoe doe je dat? :wink:

Volgensmij word het tijd dat je überhaubt eens gaat kijken naar een inlay :evil:[/quote:ddd91e2457]
Ik heb het over iets van Coldplay. En gejengel kan je zeker drukken. je kan het opschrijven en dus drukken ook, lijkt me. Ga me nu niet vertellen dat je me niet begreep. Want dan is de Josti-band misschien iets voor jou :wink:

Ik heb het iTMS-grafiekje even opgepoetst. Ziet er alleen maar beter uit. Nu klopt de tijdas wel:
[img:ddd91e2457]http://www.xs4all.nl/~plurinet/itms.png[/img:ddd91e2457]

ik vind dat ze het knipoogje moeten verbieden! :roll:

En Coldplay HEERST!

Ja Idd, Wat vinden jullie van Red hot Chili Peppers?

[quote:84b5407806="fistkikker"]Ik heb het iTMS-grafiekje even opgepoetst. Ziet er alleen maar beter uit. Nu klopt de tijdas wel:[/quote:84b5407806] Het wordt tijd voor een Apple versie van Excel :P

• Koen.

ach ja, je kunt in Pages ook grafieken maken he. Maar voor degene die eens wat anders wil heb ik myGraph in de aanbieding 8) [url=http://www.mammoetsoftware.com/software.php/]Kijk hier eens[/url]

Ten alle tijde reclame blijven maken :wink:

nijhof.arno, ik heb wel interesse in wat coldplay in die inlay zegt. Maar wat zeggen ze?

(ik heb dus die inlay niet gezien nee)

en ik spreek me niet uit over die mannen. oordeel is hangende :mrgreen:

Wellicht is die grafiek in een formule om te zetten, dan kunnen we nog preciezer uitrekenen op welke dag en hoe laat we iets moeten downloaden op de iTMS, om kans te maken op die Grand Prize. (bij de 500 miljoenste download)

Iemand verstand van wiskunde en statistiek?

mooi gedaan fistkikker ;)

[quote:f18e1de8dd="Martino"]Wellicht is die grafiek in een formule om te zetten, dan kunnen we nog preciezer uitrekenen op welke dag en hoe laat we iets moeten downloaden op de iTMS, om kans te maken op die Grand Prize. (bij de 500 miljoenste download)

Iemand verstand van wiskunde en statistiek?[/quote:f18e1de8dd]

ik denk dat de standaard afwijkingen hier veel te groot zijn om het nauwkeurig te berekenen… met andren woorden: je zult over een dag of 5 (zomaar gekozen… kan ook 3 of 7 zijn) verspreid nummers moeten kopen en downloaden…

Bovendien zal die actie waarschijnlijk heel wat mensen aanzetten om allemaal zo'n iPod te proberen te winnen, waardoor de verkoop sneller zal gaan als volgens de formule. Het tellertje op de Apple site gaat op dit moment trouwens weer een stuk langzamer dan gisterenavond, dus het is ook sterk afhankelijk van de tijd van de dag.

Het tellertje werkt volgens mij ook niet helemaal nauwkeurig. Waarschijnlijk wordt alleen de tussenstand en de snelheid op dat moment opgehaald en draait het tellertje vervolgens op je computer. Als je een uurtje wacht, en reload klikt kan je al een flinke afwijking zien.

psies. We hebben meer aan een marketing psycholoog dan aan een statisticus om te voorspellen hoe de verkopen zullen verlopen.