[iTunes] muziek via wifi op andere computer afspelen?

Ik heb thuis een PB en een iMac, in de huiskamer staat een Airport Express gekoppeld aan de stereo. Nu kan ik vanaf beide computers makkelijk mijn muziek vanuit iTunes naar de huiskamer streamen, die locatie staat netjes in iTunes vermeld.

Maar kan ik ook van de PB naar de iMAc muziek streamen? Beiden hebben airport uiteraard, en ik kan onderling een verbinding maken om bestanden te sturen, dus het moet mogelijk zijn. Alleen, hoe krijg ik op de PB in iTunes de iMac als locatie te zien en omgekeerd?

iTunes voorkeuren>Deel.

In de iTunes Preferences bij Sharing Share my music en Look for shared music aanzetten op allebei de computers. Vervolgens op allebei de computers iTunes aan laten staan. Als het goed is verschijnt de muziek van de PB nu in het Source gedeelte van iTunes op de iMac (bij je playlists) en vica versa. Of wil je vanaf je PB muziek starten op de iMac? Dat kan evt. met VNC server en client software...

dank, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik wil de muziek, net als bij aiport express, kunnen starten op een andere computer, dus 'pushen'. Met de share optie is iTunes, kan ik alleen muziek naar mezelf toe halen.

Ik zie net de post van BOP, zal even zoeken naar VNC server en client. Wel raar trouwens dat je hier aparte software voor nodig heb, alle elementen zijn aanwezig. In plaats van dat iTunes alleen je stand alone Airport Express aanmerkt als locatie, moet hij ook de andere computers kunnen aanmerken, zekers als je Itunes shariing aan hebt staan. Of denk ik nu weer te simpel?

Het 'pushen' naar een HiFi installatie is een zinvolle functie; het 'pushen' naar een andere computer lijkt me volslagen zinloos, dus kan ik me voorstellen dat die functionaliteit er niet inzit.

Met VNC software kun je dus op afstand werken op een andere computer. Je neemt in feite de complete desktop over. Is misschien een beetje omslachtig om op die manier alleen iTunes te besturen maar het werkt wel. Gebruik zelf als server software OSXvnc en als client software Chicken of the VNC...

Tja Oppie, strikt genomen heb je gelijk, het is redelijk zinloos. Maar 'nut' is even niet het criterium hier, ik ben gewoon benieuwd naar het principe. Als we ons strikt genomen alleen door 'nut zouden leiden, zou de evolutie nogal saai zijn, vind je niet?

Het gaat mijn meer om het verschil tussen push en pull. Ik vraag me me af wanneer er een volwaardige Mac Media Centre op de markt komt (er is al een open source project bezig geloof ik). Laatst keek ik naar Sonos www.sonos.com, mooi maar duur. Wat ik interessant vind is dat het mogelijk is, afhankelijk van je locatie, muziek te pushen aar een andere locatie. Nu nog met video, wimax en de opvolger ervan en het is helemaal feest :slight_smile:

Ff een random vraagje : wat moet je kopen op je stereo aantesluiten op je netwerk? En met welk kabeltje moet je dat doen?

[quote:81946d6ea5="iljavanroon"] Als we ons strikt genomen alleen door 'nut zouden leiden, zou de evolutie nogal saai zijn, vind je niet? [/quote:81946d6ea5]

ik weet niet zo goed wat jij saai vindt, maar volgens mij is het principe van groei door evolutie nu juist gebaseerd op ‘wat nut heeft blijft over’.

Mendoza, we hebben het over twee verschillende dingen. Wat jij zegt, klopt: alleen die dingen die nut blijken te hebben, blijven op den duur bestaan, of iets genunanceerder, kunnen op de interesse van anderen blijven rekenen.

Ik zeg iets anders, in reactie op Oppie: als je van te voren alleen door de lens van ‘nut’ kijkt, beperk je je capaciteit te innoveren. Van veel dingen is simpelweg niet van te voren goed in te schatten wat het nut is, afzonderlijk of in combinatie met andere dingen. Natuurlijk, sommige innovatie is doelgericht, een antwoord op een specifieke behoefte op probleem. Persoonlijk denk ik dat de echt grote veranderingen, de innovatie die het leven op zijn kop zetten, min of meer ontstaan terwijl de consequenties nog niet duidelijk zijn. Min of meer per ongeluk dus…

Anyway, da’s redelijk offtopic :slight_smile:

ilja, dat klinkt redelijk. toch ben ik dan nieuwsgierig naar een goed voorbeeld van een 'ontdekking' die van groot nut bleek, maar niet ontdekt is vanwege zijn nut. nieuwsgierigheidsbevrediging is een groot ding, maar meestal niet de drijfveer.

Penicilline

Antwoord op de vraag: probeer eens NiceCast, daarmee kan je zowel via subnet en internet muziek streamen.

en electriciteit, Benjamin Franklin wist ook niet precies wat hem zou overkomen en waar het allemaal toe zou leiden.

LSD :slight_smile: de Zwitserse chemicus die het bedacht wist niet hij maakt, consumeerde het en had een trip van 36 uur of zo.

de Post-It lijm (wereldschokkende innovatie)

hmm, een dunne lijst moet ik toegeven, maar ben vandaag niet echt geinspireerd. Wie weet er nog een paar?

De Grote Volksverhuizingen

Een niet onaanzienlijk gedeelte van de meeste ruimtevaart programma’s.

buskruit

Schimmelkaas

[quote:bb942dab61="iljavanroon"]Schimmelkaas[/quote:bb942dab61] dat is dubbelop, kaas is schimmel, ik neem aan dat je de roquefort bedoeld die per ongeluk is ontdekt toen iemand in een grot zijn kaas vergeten was en die later vond met blauwaderige schimmel.

daan.

[quote:170ca47aca="Sam"]Ff een random vraagje : wat moet je kopen op je stereo aantesluiten op je netwerk? En met welk kabeltje moet je dat doen?[/quote:170ca47aca] voor draadloos heb je de airport extreme die je met een tulp naar mini kabeltje aansluit op je stereo of als de stereo in de buurt van je computer staat kan je direct een kabeltje aansluiten. en dan heb je ook nog de squeezebox als ik mij niet vergis, die via de airport de muziek naar de stereo stuurt. het is een setupbox waar je op kan zien welk nummer er draait en je hebt er een afstandsbediening voor.

daan.

kaas is schimmel...daar valt op af te dingen. Volgens [url]http://www.schoolmelk.be/alg-info/info-kaas.htm[/url] bestaat kaas voornamelijk uit melkproducten, maar worden er ook bacterieen aan toegevoegd. En bacterieen zijn geen schimmels, ze behoren beide tot de groep der microorganismen, maar het zijn verschillende beestjes. (dank meneer Smits, de biologieleraar waar ik altijd zoveel ruzie mee had)

En - offtopic - ik houd van kaas, maar als ik lees dat stremsels “een extract van de lebmaag van kalveren” is, dan klinkt dat behoorlijk ranzig :slight_smile: Kijk, als dat extract een schimmecultuur is, dan klopt het weer wel.

Maar ik bedoel inderdaad kazen zoals Roquefort en al die andere “vandaag niet zoenen, lieverd” kazen.