iTunes normalizen werkt niet (goed)

Ik heb een lastig probleem: Veel van mijn mp3'tjes hebben verschillende volumes (qua DB's). Vooral in mijn iPod vind ik dit mega-lastig.

iTunes heeft de mogelijkheid om alle songs op hetzelfde niveau te brengen, maar dit lijkt niet te werken. Zelfs al gooi ik mijn hele libary weg, en importeer ik alles weer, dan gaat hij slechts een stuk of 50/60 songs langs en normalized deze. Lang niet allemaal (+/- 1500) dus.

Is hiervoor nog andere software beschikbaar? Of doe ik iets fout met iTunes, en moet het wel lukken?

In de iPod heb je bij Instellingen/Geluidscontrole ook die mogelijkheid volgens mij.

Hmm, ik heb het aanstaan, maar soms schrik ik me nog steeds wezenloos als er weer een veel harder nummer komt.

En het liefste heb ik gewoon al m’n mp3’s in iTunes ook goed.

Uit eerdere experimenten met iTunes had ik nog een aantal liedjes waarbij ik met de hand het volume hoger gezet had. In iTunes hoor je dat ook wel maar op de iPod knalt het er echt uit met +100%. Hierdoor had ik het idee dat de soundcheck niet werkte maar na dit goed gezet te hebben lijkt het nu wel ok.

Let op dat je dit zowel in de iPod als iTunes aan moet zetten omdat de iPod de info hierover van iTunes gebruikt.

Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar volgens mij kan je zien of de soundcheck werkt door naar de + of - db info van verschillende liedjes te kijken.

Vreemd probleem. Bij mij werkt iTunes gewoon goed, voor ieder liedje heeft hij een andere correctie bedacht. sorry, dit is weer zo'n post waar je weinig aan hebt....

Ik heb weliswaar een PC met XP, maar voordat ik mijn muiek in de Itunes-library zet, laat ik alles scannen met MP3-Gain. Dit is een progje die het volume aanpast op hetzelfde niveau. Werkt uitstekend. Misschien is er ook een apple-versie van...........

Voor iTunes zou ik fijn de Volume Logic plug gebruiken. Echt een perfect stukje software om alles op één lijn te trekken. Klinkt ook meteen een stuk beter allemaal.

[quote:d202747063="iRuben"]Voor iTunes zou ik fijn de Volume Logic plug gebruiken. Echt een perfect stukje software om alles op één lijn te trekken. Klinkt ook meteen een stuk beter allemaal.[/quote:d202747063]Klinkt goed. Linkje misschien? Of heb je een hint waar het te vinden is? Of moeten we nog even op sinterklaas wachten (die komt immers ook uit Spanje)?

[url]http://www.octiv.com/[/url]