itunes nummertjes redirecten?

Ik heb mijn pc onlangs geformatteerd. Nu staan al mijn nummers weer netjes in Itunes maaarrrr ik heb de doelmap verplaatst van mijn d naar c schijf. Is er een makkelijke manier om al die nummertjes die ik nu handmatig naar de bron moet verwijzen tegelijk kan editten (aangezien ze allemaal in de zelfde map staan!).

weet niet of het kan, maar als het kna hoor ik het graag
groeten

De map selecteren waar je bestanden in zitten en die in itunes drag 'n droppen. Zorg ook dat je in iTunes goed hebt aangegeven wat de lokatie van de bestanden moet zijn.

gelukt, alleen nu heb ik weer wat dubbele nummers. Die wil ik verwijderen, maar als ik dat doe haalt ie ze alleen uit itunes en ze mogen wat mij betreft van me hele pc! iemand een idee?

any1?

Als je ze verwijdert dan vraagt hij toch of je ze ook uit de iTunes map wilt verwijderen?? Of is dat Mac only :?

heel gek dus, de ene keer vraagt hij het wel en de andere keer niet. Zou dus graga willen dat hij het ALTIJD vraagt!

bij vraagt hij het enkel als je ze selecteerd vanuit de hoofdlibrary. Dus als je het in een afspeellijst verwijderd blijft deze in de library staan

[quote:896a73a40c="samheijens"]bij vraagt hij het enkel als je ze selecteerd vanuit de hoofdlibrary. Dus als je het in een afspeellijst verwijderd blijft deze in de library staan[/quote:896a73a40c]

Ik kan ze niet eens verwijderen vanuit de lijsten omdat je ze dan uit de lijst zelf schopt ;). Maar ik zag net dat iTunes op de pc de nummers gewoon laat staan en ze niet naar een apparte map verplaatst. Ik denk dat je dan beter een apparte muziek map kunt aanmaken en dan gewoon met verkenner de boel verwijderen :wink:

Uit afspeellijsten kunnen nummers ook weggegooid worden: alt-del of alt-backspace. Zo is het tenminste bij de mac. Wellicht dat er bij windows een andere toetsencombinatie is.

En met ctrl-klik op een nummer (zal bij windows wel rechtermuisklik zijn) krijg je een menuutje waarin ook de optie ‘toon bestand van nummer’ staat. Hiermee krijg je gewoon een finder-venster te zien van de map waarin het mp3 bestand staat. Die kun je dan verwijderen.
Kanttekening: het mp3 bestand is verdwenen, maar de iTunes-library is niet bijgewerkt. iTunes zal een waarschuwingssymbooltje geven bij nummer die niet meer vindbaar zijn.