[iTunes] Ogg Vorbis tags

Hallo, Ik heb een album in .ogg bestanden. Op versiontracker heb ik een quicktime plugin gevonden die ervoor zorgt dat ik de bestanden kan afspelen in iTunes. Ook kan ik de id tags aanpassen wat me al reuze mee viel.

Jammer genoeg kan ik geen artwork toevoegen.
Ligt dit aan de QT plugin die ik gebruik of komt dit door de tags die ogg vorbis gebruikt?

En als ik tags aanpas in iTunes zijn die dan ook leesbaar op een andere systeem (bijv. windows)?
Of alleen in iTunes?

Bedankt!

[quote:eb3402bbea="2manydjs"]Jammer genoeg kan ik geen artwork toevoegen. Ligt dit aan de QT plugin die ik gebruik of komt dit door de tags die ogg vorbis gebruikt?[/quote:eb3402bbea]

Dit komt inderdaad door de tags die OGG gebruikt. De album art wordt inderdaad opgeslagen in een deel van de MP3 tag. OGG ondersteund dit simpelweg niet, daar kun je alleen de standaard zaken als artiest, songtitel e.d. met beperkte lengte kwijt.

Overigens heeft MP3 deze mogelijkheid volgens mij ook nog niet eens zo gek lang, daar kon je “vroeger” ook maar een beperkte hoeveelheid informatie kwijt in je MP3…

[quote:fd0cea3f19="iRuben"]Overigens heeft MP3 deze mogelijkheid volgens mij ook nog niet eens zo gek lang, daar kon je "vroeger" ook maar een beperkte hoeveelheid informatie kwijt in je MP3...[/quote:fd0cea3f19] Dat zou goed kunnen iTunes werkt tegenwoordig met ID3 tag versie 2.2 .

[quote:d820379fc5="2manydjs"]Hallo, Ik heb een album in .ogg bestanden. Op versiontracker heb ik een quicktime plugin gevonden die ervoor zorgt dat ik de bestanden kan afspelen in iTunes. Ook kan ik de id tags aanpassen wat me al reuze mee viel. [/quote:d820379fc5] welke plugin is dit?

Hans

[quote:c5c4adbe03="2manydjs"]Dat zou goed kunnen iTunes werkt tegenwoordig met ID3 tag versie 2.2 .[/quote:c5c4adbe03]

2.4 zelfs al!

@hans deze: http://sourceforge.net/projects/qtcomponents/

@Ruben Waar zit dat popup menuutje?
Mijn iTunes staat standaard gewoon op 2.2 kan nergens vinden waar ik dat moet instellen.

[quote:1aaef81e48="2manydjs"]@Ruben Waar zit dat popup menuutje? Mijn iTunes staat standaard gewoon op 2.2 kan nergens vinden waar ik dat moet instellen.[/quote:1aaef81e48]

In het “Advanced” menu onder “Convert ID3 Tags”. Ik doe regelmatig zo eens tussendoor even mijn nieuwste aanwinsten standaard converteren naar de nieuwste ID3 Tags… weet zelf eigenlijk niet eens waarom, want het maakt geen klap uit! :stuck_out_tongue:

Heb het gevonden, toch een beetje raar dat iTunes niet standaard op 2.4 staat..

hmm handige tip!!!!

dus als het bestand in quicktime speelt, dan moet dit in itunes ook gaan.
eigenlijk redelijk logisch (want itune sheeft quicktime nodig om mp3s of om het even wat te kunnen afspelen).

:stuck_out_tongue:

[quote:eff5a17ce1="2manydjs"]Heb het gevonden, toch een beetje raar dat iTunes niet standaard op 2.4 staat..[/quote:eff5a17ce1]

Voor zover ik het een beetje heb kunnen volgen leest iTunes de MP3 tag van de toegevoegde MP3 alleen om deze vervolgens toe te voegen in de [i:eff5a17ce1]iTunes 4 Music Library[/i:eff5a17ce1]. Waarschijnlijk omdat dit sneller werkt voor Smart Playlists enzo. Zelf heb ik momenteel 12.000+ files in iTunes staan. Als iedere Smart Playlist deze telkens zou moeten inlezen om te checken of de MP3 tags er aan voldoen zou dat een beetje lang duren, dus eigenlijk wel logisch dat iTunes hier verder niet mee werkt.