itunes over internet

Hallo, weet iemand of/hoe je via een vpn-verbinding/internet itunes kunt delen?

Volgens mij kan dat niet. Muziek delen via iTunes kan alleen tussen Macs/PCs die in hetzelfde subnet zitten. Als je een VPN verbinding gebruikt, dan zit je niet in hetzelfde subnet als de rest van het netwerk. (Raar maar waar, ben er zelf nog niet helemaal achter hoe dat precies zit.)

Het werkt wel via internet als je een tooltje als [url=http://www.hamachi.cc/]Hamachi[/url] gebruikt, maar helaaaasch is daar nog altijd geen Macversie van uitgebracht. ;(.

Herstel, de console versie is uit.

http://forums.hamachi.cc/viewtopic.php?t=4260

En waarom zou je niet met vpn in hetzelfde subnet kunnen zitten?

[quote:2b1314f41b="Danny Dikker"]En waarom zou je niet met vpn in hetzelfde subnet kunnen zitten?[/quote:2b1314f41b] Daar ben ik nog niet helemaal uit. Als ik een VPN verbinding maak naar ons kantoor, dan moet ik het IP adres van mijn VPN client instellen op een adres dat niet voorkomt in de netwerk range van ons LAN. Dus hangt mijn Mac volgens mij dan niet in hetzelfde subnet.

Als iemand een goede uitleg heeft, laat maar komen!

Een veel voorkomende fout is het gebruik van hetzelfde subnet aan beide kanten van de VPN verbinding. De tussen gelegen router(s) verslikken zich hierin, omdat ze in dit geval geen onderscheid meer kunnen maken tussen de LAN en WAN zijde. Gebruik daarom van elkaar afwijkende netwerkinstellingen. (Bijvoorbeeld 192.168.1.*** aan beide kanten), want dat gaat niet werken.

[quote:32759733d8="johans2eadres"]Een veel voorkomende fout is het gebruik van hetzelfde subnet aan beide kanten van de VPN verbinding. De tussen gelegen router(s) verslikken zich hierin, omdat ze in dit geval geen onderscheid meer kunnen maken tussen de LAN en WAN zijde. Gebruik daarom van elkaar afwijkende netwerkinstellingen. (Bijvoorbeeld 192.168.1.*** aan beide kanten), want dat gaat niet werken.[/quote:32759733d8]

True,het kan denk ik wel,maar voor de technische duidelijkheid is het ook niet handig idd.

Bridgy Bridge ?