Itunes overzetten op Mac

Ik heb dus al m'n muziek op m'n PC staan. Itunes op de PC staat gedeeld. Op de Apple zie ik alle gedeelde bestanden wel, maar hoe krijg ik ze in Itunes geimporteerd? Als ik voeg toe aan playlist of importeer doe opent er een dialoog om van de schijf te importeren.

gewoon je muziekbestanden in je iTunes scherm of in de playlist slepen toch?

of is dit wat anders?..

het gekke is dat ik niks kan slepen. ik zie de bestanden wel die op de pc staan, selecteren kan ook maar slepen dus niet :(

Als je ze als gedeelde bieb heb staan in je iTunes kan je het inderdaad niet kopieeren (beveiliging...). Dus zul je het echt moeten importeren over het netwerk o.i.d.

heb het even uitgeprobeerd om vanuit een gedeelde windows schijf een nummer te slepen naar de itunes library, maar geen probleem, werkt gewoon (en bij get info zie ik dat hij een link legt naar de gesharede schijf).

mss even een zoekopdrachtje geven om er zeker van te zijn dat de song echt niet in je itunes staat?

Ga op de PC naar Mijn documenten-->Mijn muziek en kopieer vanuit daar de map iTunes naar je Mac, in de map Muziek in je thuismap. Let op: als er in de map Muziek in je thuismap al een map iTunes staat dan kan die worden overschreven door de map die je net van je PC hebt gehaald, als je dit doet ben je alles uit de oude map kwijt. In principe is het nu een kwestie van iTunes opstarten en hij herken het automatisch...

O ik geloof dat ik je verkeerd heb begrepen :sealed: :sealed: :sealed:

[quote:e1f17db014="EwaldK"]heb het even uitgeprobeerd om vanuit een gedeelde windows schijf een nummer te slepen naar de itunes library, maar geen probleem, werkt gewoon (en bij get info zie ik dat hij een link legt naar de gesharede schijf).

mss even een zoekopdrachtje geven om er zeker van te zijn dat de song echt niet in je itunes staat?[/quote:e1f17db014]

ja oke, vanaf een windows schijf, benaderd met finder
maar itunes PC naar itunes MAC?

[quote:93853906dd="Nikita"]Als je ze als gedeelde bieb heb staan in je iTunes kan je het inderdaad niet kopieeren (beveiliging...). Dus zul je het echt moeten importeren over het netwerk o.i.d.[/quote:93853906dd]

oke, dus zoals ewaldk het beschrijft. mn muziek op de pc benaderen via importeer en dan via netwerk importeren?

[quote:fc63a10f04]edit , je kan dus wel luisteren naar anderen hun muziek, maar de files fysisch overzetten en dus zo je eigen bezit maken, dat kan niet.[/quote:fc63a10f04]

hehe wat ik wil kan helemaal niet zie ik nu pas. ik mag wel luisteren maar niet kopieren/importeren uit een andere bieb. dus wat nikita al zei… :mrgreen:

hehe wat ik wil kan helemaal niet zie ik nu pas. ik mag wel luisteren maar niet kopieren/importeren uit een andere bieb. dus wat nikita al zei... :mrgreen:[/quote]

Klopt, maar dat houd je toch niet tegen van je map met muziek te delen via Windows en deze te gaan benaderen en kopiëren vanop je Mac?

jep en dat is nu ook gelukt :)