iTunes probleem na updates en verse installatie van SnowLeopard

Beste lezers,

Mijn MacBook is gisteren volledig opnieuw geïnstalleerd, dat wil zeggen, de harde schijf is volledig gepartitioneerd en daarna is SnowLeopard geïnstalleerd. Alle updates zijn gedownload, en Software-update meldt dat er geen nieuwe software meer is gevonden voor mijn MacBook. Als ik iTunes 10 start, krijg ik de volgende melding:

"Dit exemplaar van iTunes is beschadigd of onjuist geïnstalleerd. Installeer iTunes opnieuw."

Dat heb ik dus gedaan, maar het werkt nog steeds niet.

Heb je eerst iTunes volledig verwijderd? Ook uit je bibliotheek enzo?

Wat bedoel je met "uit je bibliotheek"? Hoe zou ik dat moeten doen? Ik heb het wel uit de programmamap verwijderd.

Kijk in Finder naar je thuismap. Klik daarop en ga vervolgens naar Bibliotheek. Daar zie je een map iTunes. Verwijder deze.
Kijk vervolgens verder in de map Preferences en ga op zoek naar alle bestandjes die beginnen met com.apple.itunes en verwijder deze ook.

Ik kamp met hetzelfde probleem sinds de update naar 10.6.4 en iTunes 10.

iTunes uit userlibrary en prefs halen heeft niet geholpen.

iTunes downloaden vanop de apple website en opnieuw installeren wel.

Moet nu alles opnieuw instellen, maar goed, heb dan ook mn prefs gewist :D

Had je die niet even apart gezet?

Ik heb gedaan wat jij voorstelde en het is me nu gelukt met de installatie van de Apple website. Bedankt.

Graag gedaan!