Itunes probleem

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dit probleem:

[img:0872337565]http://duckdesign.dynalias.org/foutmelding.jpg[/img:0872337565]

Voor de file komt een uitroepteken; de file is onvindbaar. Ga ik hem handmatig zoeken zit ie wel mooi nog steeds in de goede directory.

Intussen heb ik zo’n 2000 nummers, waarvan er 50 “onvindbaar” zijn. Handmatig corrigeren is me teveel werk… is er geen oplossing iTunes vanaf scrap zijn muziek opnieuw te laten zoeken?

Kennelijk heb je jouw muziek niet allemaal in de map Itunes Map in de Muziek directory staan. Zet bij Itunes Voorkeuren Geavanceerd de optie aan dat toegevoegde muziek moet worden gekopieerd naar Itunes Music. Dit zorgt ervoor dat alle muziek die je toevoegt in de goede map terecht komt. Je bestaande muziek kun je via Itunes - Geavanceerd - Verzamel Inhoud Bibliotheek ... ook naar de goede map kopieren.

Dan moert het probleem verholpen zijn.
De muziek die dan nog op andere plaatsen staat kun je daarna weggooien (wel eerst controleren of de vorige twee stappen goed zijn gegaan natuurlijk !)

[quote:eee9c957aa="Herman"]Kennelijk heb je jouw muziek niet allemaal in de map Itunes Map in de Muziek directory staan. Zet bij Itunes Voorkeuren Geavanceerd de optie aan dat toegevoegde muziek moet worden gekopieerd naar Itunes Music. Dit zorgt ervoor dat alle muziek die je toevoegt in de goede map terecht komt. Je bestaande muziek kun je via Itunes - Geavanceerd - Verzamel Inhoud Bibliotheek ... ook naar de goede map kopieren.

Dan moert het probleem verholpen zijn.
De muziek die dan nog op andere plaatsen staat kun je daarna weggooien (wel eerst controleren of de vorige twee stappen goed zijn gegaan natuurlijk !)[/quote:eee9c957aa]

Da’s nou net het punt…
Alle muziek staat in de goede map /Users/martijn/Music/iTunes/iTunes Music/. iTunes heeft het er zelf neergezet en het was tot voor kort gewoon speelbaar, maar steeds meer liedjes raakt iTunes zelf de locatie van kwijt… terwijl de file gewoon als /Users/martijn/Music/iTunes/iTunes Music/Artiest/Album/Liedje staat

Dus… iTunes is als het ware in de war… vergeet locaties.

De 2 opties onder voorkeuren staan aan en ook uit- / aanzetten na herstart helpt niet… hij kan de files nog steeds niet vinden. Handmatig… zit ie weldegelijk in de goede directory waar iTunes hem zelf zou moeten vinden.

De iTunes library onder voorkeuren is precies de directory waar alle files staan

Files opnieuw naar iTunes slepen… moet ik steeds de missende file in de artiestmap in de albummap gaan zoeken om hem vervolgens te slepen.

iTunes lijkt me in de steek te laten… toch maar terug naar Audion met een “linked playlist” die ik alleen laat ordenen door iTunes???

Mysterie!

Het kan zijn dat de files geen MP3's zijn maar andere bestanden, als je de ID3-tags dan wilt aanpassen en je start iTunes opnieuw op dan krijg je weer de oude ID3-tags. Het kan zijn dat daar het probleem inzit. Ik weet het natuurlijk niet want ik heb het probleem zelf nog gehad maar het kan....

Ik heb vanmorgen handmatig alle missende files weer terug gezet...

Het waren allemaal MP3 files… da’s nou net 't punt.

Ik kom er ook niet uit, maar alles staat terug en nu hopen dat dit niet vaker voorkomt…