iTunes random track

Ik heb een apple scriptje gevonden zodat iTunes zelf kiest welk liedje hij afspeelt. Er blijkt echter een fout in te zitten en ik weet zelfs niets van apple script, dus als iemand het kan verbeteren ...

[code:1:9d66caab3a]property required_version : "2.0.3"

tell application "iTunes"
activate
– VERSION CHECK
set this_version to the version as string
if this_version is not greater than or equal to the required_version then
beep
display dialog "This script requires iTunes version: " & required_version & ¬
return & return & ¬
"Current version of iTunes: " & this_version buttons {"Update", "Cancel"} default button 2 with icon 2
if the button returned of the result is "Update" then
my access_website("http://www.apple.com/itunes/download/")
return "incorrect version"
end if
end if
tell source "Library"
tell playlist "Library"
set this_track to some track
set this_name to the name of this_track
set this_artist to the artist of this_track
set this_album to the album of this_track
play this_track
end tell
end tell
display dialog "Now playing…" & return & return & ¬
"Name: " & this_name & return & ¬
"Artist: " & this_artist & return & ¬
"Album: " & this_album buttons {"•"} default button 1 giving up after 10
end tell

on access_website(this_URL)
ignoring application responses
tell application "Internet Explorer"
GetURL this_URL
end tell
end ignoring
end access_website[/code:1:9d66caab3a]

De shuffle functie zit toch al standaard in iTunes? of heb jij het ergens anders over...?

De 'standaard' shuffle functie van iTunes is echt !@#$%^&

Ik heb [b:53f7408ecd]geen[/b:53f7408ecd] verstand van Applescript maar als ik dat zo door lees zie ik weinig nuttigs in het script. Hij checked of je iTunes nieuwer is dan 2.0.3 speelt een random nummer af in je library en laat vervolgens in een melding zien welk nummer iTunes afspeelt.

Het is volgens mij gewoon een probeerseltje van iemand.

[quote:38d506c15a="WebJ"]De 'standaard' shuffle functie van iTunes is echt !@#$%^&[/quote:38d506c15a]

Klopt maar gebruikt dit script niet gewoon de zelfde shuffle functie?

Je kan trouwens wel testen of die shuffle functie zo slecht is;
gooi 30 korte mp3tjes in een playlist gooi hem op random en repeat all.
Na een paar uur kan kan je kijken of alles ongeveer even vaak is afgespeelt.

Misschien leuk als dit een van de MacOSX.nl beheerders doet en de resultaten op de website zet, of gewoon binnen het forum houden.

ik draai wel even een testje.

[quote:2cbd43b295="2manydjs"]ik draai wel even een testje.[/quote:2cbd43b295]

Ik doe mee, draai toch al de hele avond dezelfde playlist… :stuck_out_tongue:

Ik draai een hele avond hetzelfde nummer, dus shuffle heeft weinig zin voor mij... repeat daarentegen... 8)

Die shuffle doet het prima! 2 uur later heeft ie elk van de 50 nummers tussen de 42 en de 46 keer afgespeeld. Misschien is het anders je iTunes vaak afsluit en opnieuw opstart. Maar dat mag iemand anders dan proberen :) .

[quote:0f8164139a="2manydjs"]2 uur later heeft ie elk van de 50 nummers tussen de 42 en de 46 keer afgespeeld.[/quote:0f8164139a]

??? :? ELK van de 50 nummers tussen de 42 en 46 keer? Da’s dus ± 2200 nummers in 2 uur? Da’s 18 nummers per minuut?

Wat voor soort muziek luister jij??? :stuck_out_tongue:

Nummers van 6 seconden. Blijkbaar heeft ie dus 3 uur en 3 kwartier gelopen ipv 2. Tijd vliegt!

[quote:15f09499c1="2manydjs"]Nummers van 6 seconden.[/quote:15f09499c1]

Dan vraag ik me nog steeds af wat voor soort muziek dat dan is! :stuck_out_tongue: Ik heb alleen jingles die zo kort zijn. Het kortste nummer in mijn collectie is “Happy Holidays You Bastard” van Blink 182 (Intro’s en Outtro’s van CD’s even niet meegenomen) en dat duurt al 42 sconden. :smiley:

Ja dat zijn ook bestanden die ik zelf heb aan gemaakt om die test te draaien...

Mijn kortste nummer is 13 seconden, is een sound effect uit de musical CD die ik heb geïmporteerd!

[quote:935fa9b97e="iRuben"]Het kortste nummer in mijn collectie is "Happy Holidays You Bastard" van Blink 182 (Intro's en Outtro's van CD's even niet meegenomen) en dat duurt al 42 sconden. :-D[/quote:935fa9b97e]

Had niet verwacht dat jij naar pop punk zou luisteren Ruben.
Maar ja met 13.000+ nummers zal je ook wel van alles hebben. :smiley:

[quote:5082c3fa99="2manydjs"]Had niet verwacht dat jij naar pop punk zou luisteren Ruben.[/quote:5082c3fa99]

Ik luister er ook meestal niet naar. :stuck_out_tongue: Dat soort muziek laat ik er alleen maar op staan voor die vriendin waar mijn iMac nu staat. Evenals al die apenmuziek als 2-pakjes, Busta-kan-niet-rijmen en meer van die onderontwikkelde oerkreten. :x

Blink 182 heeft overigens wel hele eigenaardige songs, wat te denken van een nummer met de titel “Shit Piss Fuck Cunt Cocksucker Motherfucker Tits Fart Turd ‘n’ Twat”, waarmee ook meteen 80% van de gehele songtext is weergegeven?

Niet echt mijn smaak muziek, maar zo nu en dan wel eens grappig tussendoor…