itunes server in een intern netwerk.

Ik heb gegrepen dat iTunes 4 beperkt is wat betreft het aantal mac's waarmee je een playlist/server kunt delen, weet iemand bij hoeveel itunes zegt stop en ook bijv hoe dit te omzeilen om zeg maar een stuk of 40 mac's en pc's trouwens de ene itunes server te laten bereiken ?

Geen idee of er een beperking op zit. Maar mocht dat zo zijn, dan kun je altijd nog de schijf waar de verzameling op zit delen. Die open je dan via een 2e iTunes server et voila! Dubbele capaciteit.

Maar denk wel ff aan de gevolgen voor je netwerk.
Met 40 man iTunes raadplegen zal toch wel wat beslag op het netwerk leggen.

Als je toch een aparteserver hebt, waarom start je daar dan niet gewoon een broadcast en laat je alle anderen lekker radio luisteren via iTunes? Dan kan je ook nog de microfoon pakken en tegen de luisteraars praten "het is lunchtijd!"

Is inderdaad een optie. Via de software van [url=http://www.slimdevices.com]SlimDevices[/url] kun je dat bijvoorbeeld eenvoudig regelen.

Nee dat gaat niet werken met een broadcast ,op alle 40 machines moet men muziek kunnen opzoeken en beluisteren , dit is natuurlijk niet altijd allemaal tegelijk, ik denk gemiddeld tussen de 15 en 20 max.

Als je een beetje Linux kennis bezit, zou je ook eens naar [url=http://freshmeat.net/projects/mt-daapd/]DAAPd[/url] kunnen proberen.

Ik heb het zelf draaien op mijn notebook, waar Fedora Core 1 op draait…werkt erg fijn :slight_smile:

Het is dus gewoon een server die MP3’s deelt. Zo kun je dus via iTunes de playlist benaderen op de DAAPd server en MP3’s afspelen

[quote:77f3b9a2a6="djdata"]Ik heb gegrepen dat iTunes 4 beperkt is wat betreft het aantal mac's waarmee je een playlist/server kunt delen, weet iemand bij hoeveel itunes zegt stop en ook bijv hoe dit te omzeilen om zeg maar een stuk of 40 mac's en pc's trouwens de ene itunes server te laten bereiken ?[/quote:77f3b9a2a6]

in de itunes handleiding staat het volgende:

Als de computer met een of meer andere computers via een lokaal netwerk (en in hetzelfde subnet) is verbonden, kunt u de muziek in uw bibliotheek en afspeellijsten delen met maximaal vijf computers in dit netwerk. Selecteer de onderdelen die u wilt delen in het paneel ‘Deel’ in het iTunes-voorkeurenvenster.

:?