iTunes shuffle toetsencombinatie?

Ik ben sinds een week of twee over op Mountain Lion (10.8.2) en het eerste wat me opviel is dat mijn shuffle-toetsencombinatie niet meer naar behoren werkte dus ik heb het opnieuw aangemaakt in systeemvoorkeuren volgens afbeelding.

De shuffle-toets werkt nu alleen als iTunes actief is en niet als er een andere applicatie op de voorgrond draait. Heeft iemand anders dit wel werkend zoals tevoren? Of een andere oplossing?

Ik heb overigens geen schone installatie gedaan.

[img]/uploads/community/c5e9ae393ae612a4f51a0ac2bc752a381831c1c6_0.jpg[/img]

Ik heb nog nooit keyboard-shortcuts gebruikt op die manier, maar toen ik het net probeerde zag ik staan dat je het menu-commando exact zo in moet voeren als het in het menu heet. Ik gebruik alles in het Engels en bij mij heet het "Turn Off Shuffle", met allemaal hoofdletters. Moet het in het Nederlands dan misschien "Schakel Shuffle Uit" zijn, ook met hoofdletters?

Hi Ruben, ik dacht dat nog niemand gereageerd had, want ik kreeg geen melding...

Bij mij staat het dus in het Nederlands ja, en het werkt ook. Het gaat echter om het feit dat als iTunes in de achtergrond staat dat de functie niet werkt! En voorheen (Snow Leopard) nog wel.

Ah, sorry. Verkeerd begrepen. Dan weet ik het ook (nog) even niet.