Ik heb een afspeellijst in iTunes waarin ik de albums sorteer op het jaar waarin ze zijn uitgegeven.
Nu zit ik met twee albums die zijn uitgegeven in het jaar 1995. Helaas zet iTunes het later uitgegeven album (November 1995) eerst en dan pas het eerder uitgegeven album (Februari 1995).
Is er een manier om deze albums van plaats te verwisselen?
[quote:8b68e46d37="Hanhart"]Vreemd genoeg niet.
Het album uit November begint met een T (The Ghost of Tom Joad), het album uit Februari met een G (Greatest Hits).[/quote:8b68e46d37]
"The" wordt overgeslagen in de sortering. Het eerste album begint dus met "Gh".
[quote:bf5d171e95="Hanhart"]Vreemd genoeg niet.
Het album uit November begint met een T (The Ghost of Tom Joad), het album uit Februari met een G (Greatest Hits).
9501 gaat jammer genoeg niet. Dan komen ze te staan na de albums van 2000. [/quote:bf5d171e95]
iTunes sorteert niet op ‘The’
Dat filtert hij eruit, kijk maar eens naar bands die met The beginnen.
Toch zou ik het ook leuk vinden om de albums op jaar te sorteren. Ik heb van AC/DC alle 18 albums in mijn bibliotheek staan, maar hij sorteert dit op alfabet. Is het echt niet mogelijk om op een manier de albums van een artiest op jaar te sorteren? Zonder afspeellijsten aan te maken.
@Hanhart: Geen idee. Ik heb het al een tijdje niet meer geprobeerd, maar ik had ooit een probleem toen ik via het iTunes zoekveld rechtsbovenin wilde zoeken naar alle tracks die ik heb van de band [url=http://en.wikipedia.org/wiki/The_The]"The The"[/url]. :-)
Dit is toch "simpel" op te lossen?
Als je de moeite neemt om voor iedere CD het jaartal in te vullen (of zelfs de maand daar aan toe zou willen voegen), waarom vul je deze gegevens dan niet in onder "Comments"? Beginnen met het jaartal, daarna de maand en vervolgens op Comments sorteren in je weergave. Het kost wat tijd en moeite, maar daarmee kan je wel bereiken wat je wil.
Ik snap dat je daar albumsorteringen kunt invullen, maar hoe werkt het? Wat moet je daar invullen? Cijfers, albumnamen,…
Ik vind de tab “sortering” nogal vaag. :oops:
@stavos. Dat zou inderdaad kunnen werken. Bedankt!
EDIT : Ja, het is dus gelukt via albumsortering. :oops:
Ik had even langer moeten nadenken.
Oplossing : bij het album uit februari “A” invullen en bij het album uit november “Z” invullen.
Ik snap dat je daar albumsorteringen kunt invullen, maar hoe werkt het? Wat moet je daar invullen? Cijfers, albumnamen,…
Ik vind de tab “sortering” nogal vaag. :oops:[/quote:0a5bad0e23]
Kwestie van proberen maar het komt er op neer dat iTunes kijkt naar dat tabje bij het sorteren en niet zo zeer naar wat er bij info staat.
Als je bijvoorbeeld The Beatles hebt staan bij info maar bij sortering Beatles dan zul je de Beatles terugvinden bij de B.
Nu in jouw geval wil je albums sorteren op datum van uitkomst. Wat je kunt doen is albums in albumsortering neerzetten als:
1963-02 Please Please Me
1963-10 With the Beatles
1964-04 A Hard Day’s Night
1964-09 Beatles for Sale
1965-01 Help!
etc.
(geen idee of datums ergens op slaan maar om ff een voorbeeldje te geven)