iTunes start niet op

Ik heb net een update gedaan naar iTunes 5 onder macosx Tiger. Bij opstarten van het programma krijg ik de melding dat iTunes op een beveiligde schijf staat, of dat ik onvoldoende bevoegdheid heb. Al mijn applicaties staan echter op hetzelfde volume en daar is geen probleem mee, ik ben ook steeds met de juiste account aangemeld. Ik heb de update gedownload op dezelfde mac waarop het moet draaien. Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is ? of zie ik hier iets over het hoofd ?

iTunes en alle erbij horende programma's afgesloten voordat je ging installeren? (iTunes Helper, Sizzling Keys etc.)

Permissies al hersteld?

[quote:e1c99b2340]Permissies al hersteld?[/quote:e1c99b2340]

Das ook het toverwoord geworden geloof ik. Maar wat doet het eigenlijk?

Permissies herstellen. Permissies zorgen ervoor dat je rechten hebt op bepaalde bestanden. Dit komt uit de Unix basis van OSX. Na een instalatie wil soms wel eens in de war zijn. Het schijnt dan ook een geode gewoonte te zijn om na een installatie de permissies te herstellen. Dit kun je doen in het Schijfhulpprogramma in je hulpprogramma's (commando-shift-u in de finder).

Ik heb het zelfde probleem als hierboven wordt genoemd. Ik heb geen toegang meer tot i-tunes nadat ik mijn harde schijf gekloond heb naar mijn andere computer met 'schijfhulp'. De gekloonde schijf geeft nu de foutmelding dat i-tunes op een beveiligde schijf staat of dat ik niet genoeg bevoegdheden heb. Ik heb de permissies op die schijf al hersteld en ook zien de bevoegdheden er normaal uit die ik met command-i heb opgevraagd.

Heeft iemand nog tips om itunes weer aan het werk te krijgen?

Je zou dit eens kunnen proberen:

De iTunes map in je muziek map selecteren, commando - i, bij eigenaar en bevoegdheden details openen, eigenaar op jezelf zetten en toegang op lezen en schrijven. Dan op de knop “Pas toe op ingesloten onderdelen…” drukken. Eventueel ook bij de com.apple.itunes.plist proberen of die eens op je bureaublad zetten, zodat er een nieuwe wordt aangemaakt wanneer je iTunes opnieuw opstart. In het laatste geval ben je wel je instellingen kwijt.

Te gek Kyokushinkai! Het werkt weer. Ik had eerst alleen de bevoegdheden van het programma veranderd en niet de map 'muziek'. Bedankt.