iTunes Update 7.2

vers van de software update:

[quote:caeb2c72d8]Met iTunes 7.2 kunt u voorvertoningen van iTunes Plus-muziek beluisteren en deze muziek aanschaffen. iTunes Plus-bestanden zijn nieuwe, DRM-vrije muziekdownloads met een hogere kwaliteit van deelnemende muzieklabels.[/quote:caeb2c72d8]

"deelnemende muzieklabels" staat er. Ik ben benieuwd welke labels er naast EMI direct 'plus' content gaan aanbieden. Ik hoop vele kleine 'onafhankelijke'.

[quote:51a64b795e="error"]".....Ik hoop vele kleine 'onafhankelijke'.[/quote:51a64b795e]

idd, dan zou Apple een hoop “kleinere” bands een goeie kans geven…

Mooi. Want het was in mei beloofd. Ik vroeg me al af of ze het wel zouden halen. Heeft iemand al ergens een mogelijkheid om (alle) eerder gekochte songs te "upgraden" ontdekt? Die zou er ook zijn toch? (Ik heb hier zelf geen Mac bij de hand.)

Voor kleinere artiesten zin er natuurlijk al lang DRM-vrije alternatieven, zoals eMusic, Bleep, Boomkat, 7digital e.v.a. maar iTunes zou inderdaad een mooie aanwinst zijn voor de digitale koper...

Ik had liever een iTunes Extra Plus gezien: [b:2704566f2b]Apple Lossless[/b:2704566f2b] deuntjes kopen. Wordt vast ergens in 2009/2010.

mmm.... zal wel weer alleen voor U.S zijn!

Waar blijft de video voor i-Pod? Voor Europa??

Er is wel een inhaalslag te leveren voor Apple voor Europa!

Blijft een beetje surogaat i-Tunes!!

P.s voorgaande 'ERROR = 5 jaar oud knappe baby??

De eerste dozen iTunes Plus deuntjes liggen inmiddels in de iTunes Store schappen ([b:e967b98ac8]ook in Nederland[/b:e967b98ac8]). Je moet eerst binnen je account-voorkeuren iTunes Plus 'activeren' - de iTunes Store toont je vervolgens dan altijd de iTunes Plus versies van een album of ep (indien beschikbaar). Wil je toch de DRM-versie van een album kopen dan moet je de optie eerst weer deactiveren binnen de account-instellingen.

De kleine letters: “iTunes Plus producten bevatten geen beveiligingstechnologie die uw gebruik beperken van dergelijk producten, en gebruiksregels zijn niet van toepassing op iTunes Plus producten. U mag de iTunes producten kopiëren, opslaan en branden voorzover dit redelijkerwijs nodig is voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik.”

Hier de speciale iTunes Plus pagina waar je door het huidige aanbod kunt bladeren en je eigen iTunes Library kunt [i:e967b98ac8]upgraden[/i:e967b98ac8] naar iTunes Plus versies.

[color=gray:e967b98ac8]ps voorgaande: en toch ben ik ouder dan 5 jaar (hoewel?)[/color:e967b98ac8]

Werkt verre van vlekkeloos bij mij. Veel wordt niet goed herkent en als je op een album klikt wat je wilt upgraden dan kom je uit bij de oude versie (met DRM van 0,99 euro)...

Het lijkt er op dat het “iTunes store team” nog wat te doen heeft deze week :slight_smile:

Edit: werkt inmiddels prima :slight_smile:

en trouwens, wel slordig dat apple die 'geblurde' scrollbalk bij coverflow weergave nogsteeds niet heeft aangepast (alleen op de macbooks komt dit voor)

Die coverflow-blur op de MacBook is inderdaad een beetje lullig. Coverflow is wel een stuk sneller geworden m.i.v. deze 7.2 update... dat dan weer wel.

Was me nooit opgevallen. Eén keer het formaat van de covers in coverflow aanpassen loste de blur bij mij op, maar na opnieuw opstarten is de balk weer vaag.

(pokke forum…)

Eén keer het formaat van de covers in coverflow aanpassen loste de blur bij mij op, maar bij iTunes opnieuw opstarten is de blur inderdaad terug.

Een vraagje worden deze bestanden dan ook mp3 ipv aac?

Nee, het wordt een "Purchased AAC Audio File" van 256kbps in plaats van een "Protected AAC Audio File" van 128kbps.

Maakt niet uit de Zune speelt ook gewoon AAC. ;-P

Merk op dat ze nu wel ook je naam in het bestand zetten… DRM-vrij is natuurlijk niet hetzelfde als vrij te verspreiden.

[quote:e1b3bf14e7="jvr"]en trouwens, wel slordig dat apple die 'geblurde' scrollbalk bij coverflow weergave nogsteeds niet heeft aangepast (alleen op de macbooks komt dit voor)[/quote:e1b3bf14e7]

niet alleen op de macbooks. op mijn mini heb ik dit ook.

ik raak niet op see details bij de plus pagina... nogal spijtig...

Sinds deze update synct mijn AppleTV niet meer.....en dat is mooi K !