iTunes US Credit (Gift Certificate) waardeloos?

Heb momenteel credit bij de iTunes music store doordat ik een gift certificate kreeg. Wat gebeurt hiermee als de Europese store opengaat? Kunnen we dan nog steeds de US music store bereiken of maakt iTunes alleen nog contact met de Europese?

Niemand kan dat met zekerheid zeggen. Ik zou zeggen, koop 'm nog ff snel leeg. (hoewel ik nu al niet meer in de iTms kom)

Waarschijnlijk zul je bij een Nederlandse iTMS (als die al komt) een apart account maken. De certificates die je nu gebruikt staan namelijk op een adres in Amerika. Die kun je er gewoon naast gebruiken. Denk ik.

't gaat inderdaad niet helemaal lekker... ik heb m'n dollars zoveel mogelijk uitgegeven en nog wat dollarcenten op m'n account. middels de AppleID page m'n adres weer teruggezet maar goed. omdat je nog tegoed over hebt blijft de ITMS denken dat je een VS adres hebt (logisch, je hebt immers $ tegoed). je wordt gevraagd je creditcard info opnieuw in te voeren, waarbij de VS interface voor je neus springt. 't zal mij benieuwen of die zo slim is om zometeen een andere interface te geven.

ik heb zitten zoeken waar iTunes die info opslaat, maar kan dat nergens vinden (ook niet in ~/Library). weet iemand waar die ITMS account info staat?

Ik denk dat je je muziek die je gekocht hebt eerst moet branden op een CD. Want hoe zat dat ook alweer met een authorization? Je moet je Mac eerst de-authorizen als je 'm verpatst anders kun je er niet meer bij. Of moet je in je EU account je oude account weer als meeluisteraccount authorizen? Ik zou in ieder geval maar even goed opletten!

lees hier de reactie van Turbanus

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=237603&highlight=#237603

Ik bedenk me net dat US ITMS songs enkel voor de US markt bestemd zijn. Zullen die songs nog speelbaar zijn als je iTunes dus in Nederland gaat gebruiken, vermits iTunes er momenteel vanuit gaat dat je US resident bent en de rechten van die songs enkel gelden in de US.

valt allemaal mee. je kan makkelijk tussen de vier verschillende ITMS en kiezen.

[color=green:48c45505f6]Dit topic gaan we voortzetten in het [b:48c45505f6]nieuwe[/b:48c45505f6] iTunes & iPodforum. [/color:48c45505f6][b:48c45505f6][/b:48c45505f6]