iTunes utility

Ok, ik weet zelf niet echt hoe ik het moet uitleggen, maar ik ben op zoek naat een manier om al mijn muziek op een externe hd te zetten zodat ik deze toch nog in itunes kan luisteren als de computer aan de externe hd gekoppeld. Maar ik zou ook nog een partitie aan willen maken op mijn powerbook (de computer) een partitie van 5gig, waar ik ook muziek opzet, die ook op de externe hd staat maar zodat ik deze ook op het werk of onderweg kan beluisteren. Nu zoek ik een manier om heel efficient tussen deze twee muziek mappen (de externe hd en de computer) te kunnen switchen, zonder dat ik mappen moet beginnen verslepen enz. En ik zoek ook een manier om er voor te zorgen dat als ik de externe hd heb aangesloten en itunes open, ik automatisch de muziek van de externe hd zie, en als ik enkel de laptop bij heb en itunes open en enkel de muziek zie die op de computer staat zie. Als ik tijdens het openen van itunes eerst tussen twee muziek library's moet kiezen, das niet zo'n probleem, als het maar niet te moeilijk word om te gebruiken.

Het is namelijk voor mijn vader, en daar moet alles gewoon werken!
Al is hij deze keer wel veeleisend :slight_smile:

Iemand een idee om dit op te lossen?

alvast bedankt

misschien gewoon een iPod kopen werkt precies zoals jij dat wil ;-)

[quote:fb03869aed="helix"]misschien gewoon een iPod kopen werkt precies zoals jij dat wil ;-)[/quote:fb03869aed]

Ja, ik heb een ipod!
Maar m’n vader wil het nu eenmaal anders…
Als het niet mogelijk is dan is dat zo, maar als iemand toch een oplossing heeft…
Hoor ik het graag.

ik geloof dat er ooit een programma is om de ( was ten tijde van itunes 2 ) "kleine limiet " van zo'n ( hoeveel ? ) 100000 nummers te omzeilen , ik zal is zoeken :P

edit : dit misschien ?[/b] http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13554

Deze is gratis: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22029

Een zelfbedachte manier die omslachtig lijkt, maar die ik zelf naar tevredenheid gebruik is de volgende, je hoeft er alleen maar je "compilations" tag voor op te offeren:

Ik heb een 120 GB externe harddisk bijna tot de nok toe vol met muziek. Daarnaast wilde ik bepaalde delen van deze verzameling op mijn PowerBook hebben zodat ik ook muziek heb als ik de externe harddisk er niet bij heb. Een beetje vergelijkbare situatie als die jij wilt dus eigenlijk…

Ik heb mijn iTunes Music Library bestanden op de standaard lokatie op de PowerBook staan. In de preferences heb ik aangegeven dat ik de muziek zelf op de externe harde schijf wil hebben. Voor alle nummers heb ik in de eerste instantie het veldje “Compilation” UIT gezet. Daarna heb ik een alias aangemaak voor de folder “Compilations” en deze verwijst naar een folder op mijn PowerBook. Daarnaast heb ik een Smart Playlist aangemaakt, welke alleen de nummers laat zien waarvoor de “Compilation” tag AAN staat.

Nu kan ik, wanneer de externe schijf aan staat, voor alle nummers die ik op de PowerBook wil hebben de “Compilation” tag aanzetten. Door de alias naar de harddisk op mijn PowerBook en de instelling dat iTunes de Music Library georganiseert moet houden worden alle liedjes waarvoor ik deze tag aanzet naar de PowerBook verplaatst. Dit werkt uiteraard ook andersom wanneer je de tag weer uitzet.

Wanneer ik nu de PowerBook zonder externe harddisk gebruik, speel ik alleen nummers af uit de Smart Playlist waar die specifieke nummers in staan (compulation is set) en toch blijven deze nummers bij gebruik van de externe harddisk deel uitmaken van de complete Music Library.

Zo kun je dus heel snel en simpel nummers naar keuze vanuit iTunes “lokaal” of “extern” maken en toch met één lijst blijven werken. Zoals eerder geschreven moet je hiervoor dus alleen wel je “Compilation” tag opofferen, dus verzamel-albums komen niet meer netjes in één folder op je harddisk te staan.

prachtig idee, dit is precies wat ik zoek, en echt moeilijk is het niet! Eens kijken of het me lukt!

Dank je wel voor de reacties,
Als er iemand is die met nog betere voorstellen komt hoor ik het graag.