iTunes verwijderen en weer opnieuw installeren

Sinds ik iCloud en iTunesmatch heb ingesteld is het een rommeltje met mijn muziekbibliotheek.
Nummers worden niet meer terug gevonden.
Ik kom er niet meer uit. Gelukkig heb ik wel een back up van mijn muziek.
Ik heb nu bedacht dat ik iTunes wil verwijderen van mijn iMac en daarna weer opnieuw wil installeren. Mijn back up terugzetten en ik kan weer volop genieten van mijn muziek.
Helaas kan ik niet vinden hoe ik alles van iTunes kan verwijderen van mijn iMac

Iemand een oplossing?

Typ dit in in je terminal (Programma's> Hulpprogramma's>terminal)
Typ eerst dit: cd /Applications/
en daarna dit: sudo rm -rf iTunes.app/
dan moet je je admin wachtwoord invoeren, wanneer je het hebt ingetypt druk je enter, en dan is itunes weg, je hoeft hem alleen uit je dock te slepen en hij is weg. Gevonden op OSX Daily, en opnieuw downloaden kan gewoon op de site van Apple :) ik heb het vanochtend nog gedaan, omdat mijn iTunes raar deed. Oops sorry, niet goed gelezen.

Het bestand ~/Muziek/iTunes/iTunes Library.itl in de prullenmand gooien zou moeten werken, denk ik.

De applicatie verwijderen heeft compleet geen zin.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst van subforum Desktop naar dit subforum.[/mod]

De Applicatie verwijderen is de meest niet-constructieve methode om wat dan ook in de werel op te lossen (behalve een defecte App dan). Laat iTunes gewoon met rust! Ga hoogstens met je eigen instellingen en bestanden rommelen en laat het systeem gewoon z'n werk doen.