iTunes via Remote Apple Events

Ik werk eigenlijk altijd op mijn powerbook, maar mijn mp3s staan nog op mijn deskmac (veel meer ruimte) ... deze mac zit ook aangesloten op mijn boxen... nu moet ik steeds iTunes bedienen via die mac, maar ik wil dus graag dat ik deze kan bedienen via mijn powerbook.. Maar ik wil dus niet mp3s via de shared playlists gaan gebruiken om mijn resources te saven voor daar waar ik het echt nodig heb :)

Nu heb ik daar wel een mooie pagina over gevonden:
http://www.malcolmadams.com/itunes/itinfo/remcontrol.php

maar als ik dit probeer precies zoals het er staat (het eerste stukje al), dan krijg ik deze melding:
‘Could not establish connection to host -905’

en als ik het via de terminal doe ( osascript -e ‘tell application “iTunes” of machine “eppc://Gee4.local” to play the current track’ ):
syntax error: Remote access isn’t allowed. (-905)

Wel op de desktop zien dat er verkeer aankomt… en verder heb ik geen firewall of little snitch aan…

ik kom er niet echt meer uit en het lijkt me nou net zo handig (die scripts koppel ik dan weer aan een toetscombi :smiley: )
iemand die hetzelfde heeft geprobeerd en ook tegen dit probleem is aangelopen? (hoop het, en dat je dan ook de oplossing weet :slight_smile: )

waarom geen iHam on iRye 2.0?

ziet er goed en simpel uit en de prijs is ook top, nu nog ff een server regelen :P

[quote:b3a501f23b="djdata"]ziet er goed en simpel uit en de prijs is ook top, nu nog ff een server regelen :P[/quote:b3a501f23b]

Server regelen? Ik gebruik hem gewoon om een computer te busturen. Kan trouwens met meerdere computers. erg leuk als je een server en een studio vol computers hebt. Kan je allemaal die ene iTunes bedienen.

ok, dit ziet er wel grappig uit..

maar ook een idee of ik nu de controls kan binden aan een toetscombo? dus zonder naar het programma zelf te gaan en daar next te doen enzo…

ik vond het heerlijk om toen met Butler (Another Launcher) via ctrl-F12 play en stop te regelen… :slight_smile:
heerlijk om even snel te drukken wanneer ik telefoon krijg :slight_smile:
ctrl-F11 had ik dan next op staan etc…

enig idee of dit ook mogelijk is met iHam? als het te scripten is, dan moet het technisch gezien kunnen lijkt me… maar hoe :wink:

@seroj , ik bedoel daar mee dat ik op dit moment geen desktop vast heb die als server kan fungeren om met miijn laptop te bedienen, ik heb nu dus alleen een laptopje verder niet :)

[quote:61f1c95d1a="djdata"]@seroj , ik bedoel daar mee dat ik op dit moment geen desktop vast heb die als server kan fungeren om met miijn laptop te bedienen, ik heb nu dus alleen een laptopje verder niet :)[/quote:61f1c95d1a]

ok :smiley: