iTunes vinkje voor titel

ik gebruik iTunes 20 uur per dag, maar nu valt het mij zomaar ineens op dat er voor elk nummer een vinkje staat. Waar is dit voor, en kan ik het alsjeblieft uitzetten?

[img:fc29f8f73e]http://www.mad.demon.nl/sux/itunes.gif[/img:fc29f8f73e]

Het is om je nummer tijdelijk uit te zetten als je het beu bent maar het niet wil verwijderen uit de bib.

Met command + muisklik kan je ze allemaal uitzetten :mrgreen:

Maar wat voor een kolom is dat met die smiles?

[quote:9f7121f3c3="boelie"]Maar wat voor een kolom is dat met die smiles?[/quote:9f7121f3c3]

hmmm… Lijkt erop dat ie deze zelf geselecteerd heeft en handmatig ( :apple: i) ingevoerd op;

• Goeie muziek :slight_smile:
  • middelmatige muziek :expressionless:
  • “B-keus” muziek om weinig te luisteren :frowning: (deze kan ie dus uitvinken)

Klopt dat Jør?
:lol: :lol: :lol:
:wink:

Dan had de sterretjes-functie voor aan te geven hoe goed een nummer is toch handiger...? Dan kan je er automatisch playlists mee maken... Natuurlijk, iedere z'n iTunes hé :-)

hee bedankt allemaal!

…maar ik heb helemaal geen muziek in mijn library die ik niet wil afspelen :? want ik laadt alleen GOEDE muziek in iTunes :smiley: Rotzooi gaat meteen de vullusbak in :x

weet iemand of de vinkjes ook gewoon wèg kunnen?

De smiles zet ik handmatig in de kolom OPMERKINGEN

en betekenen zoiets als:

:frowning: = rustig muziek
:expressionless: = stemmige muziek
:slight_smile: = vrolijke muziek
:D= PARTYYYY!!!

Dit is een functie die ik in iTunes wel mis, omdat ik bijvoorbeeld zin heb om naar JAZZ te luisteren, maar niet naar van die hele heftige HANS DULFER toestanden, maar rustige MILES DAVIS.
Ik kies dan JAZZ uit de afspeellijst, en vervolgens :expressionless:

De beoordeling gebruik ik natuurlijk voor de waardering van een nummer en heeft dus een andere functie als de smiles.

écht handig!

[quote:1a33b10016="Jør"]Dit is een functie die ik in iTunes wel mis, omdat ik bijvoorbeeld zin heb om naar JAZZ te luisteren, maar niet naar van die hele heftige HANS DULFER toestanden...[/quote:1a33b10016]

Dan maak je toch verschillende categoriën in de Genre? Easy Jazz, Kicking Jazz en Happy Jazz ofzo? :stuck_out_tongue: En dan een smart playlist met “jazz” als deel van het genre om alle jazz bij elkaar te hebben?

ja en, Easy funk, Kicking funk en Happy funk, Easy blues, Kicking blues en Happy blues, Easy rock, Kicking rock en Happy rock, Easy ska, Kicking ska en Happy ska, Easy fusion, Kicking fusion en Happy fusion, Easy pop, Kicking pop en Happy pop, Easy punk, Kicking punk en Happy punk, Easy soul, Kicking soul en Happy soul,

lekker overzichtelijk…
nee, dit werk gewèldig

ik zeg nu tegen mijn afspeellijst geef mij alle :slight_smile: met waardering 3 of groter. Dan heb ik een paar uur :slight_smile: muziek incl jazz, funk, soul, pop, rock enz…

Of je geeft een rating aan en maakt daar een smart playlist van, HET KAN ALLEMAAL!

Trouwens, die vinkjes kun je niet verwijderen omdat het een permanente kolom is.

Voor iemand die 20 uur per dag met iTunes werkt, vind ik het knap dat je de vinkjes niet hebt gezien de hele tijd :wink:

Verder kan je bij opmerkingen de smileys zetten en dan een smart playlist laten zoeken met nummers met de smileys die je zelf wilt.

Het lijkt me trouwens best wel een werkje om er elke keer een smiley bij te zetten. Ook de sterretjes vind ik wat lastig werken, want als je bijv een nummer voor het eerst hoort en je vind hem echt heel goed dan geef je hem 5 sterren, maar een tijdje later kan je dat nummer niet meer aanhoren, moet je dan bij elk nummer appart de hele tijd die sterretjes naar jouw smaak zetten? Of bijv als je stemming wat minder is de ene dag, dan geef je een bepaald nummer een lager aantal sterretjes, en de volgende dag had je hem juist weer hoger gegeven.
In ieder geval werk ik daarom niet met de sterretjes :wink:

Dennis

[quote:5fa1a30af5]Voor iemand die 20 uur per dag met iTunes werkt, vind ik het knap dat je de vinkjes niet hebt gezien de hele tijd [/quote:5fa1a30af5] ik schrok er zelf ook een beetje van. :o

ik werk max met 3 sterren, en in een hele enkele uitzondering met 4, maar dit om het mezelf niet te moeilijk te maken. En inderdaad veranderd je waardering voor een nummer continue. Maar met max 3 sterren blijft het aardig stabiel. (* kan er mee door, **lekker, ***geweldig)

maar een triest nummer zal niet ineens een uitbundig party nummer worden, dus die markering is wel degelijk stabiel…