Itunes werkt niet goed

Hallo , mijn itunes versie 4.8 werkt niet goed, als ik het opstart dan duurt het minimaal 5 minuten voordat hij er is, daarna geeft hij een foutmelding dat itunes niet goed werkt en dat ik hem opnieuw moet installeren, dit heb ik gedaan en nog doet me itunes het niet goed en geeft hij zo waarschijnlijk die foutmelding weer, hoe kan ik dit verhelpen? op andere computers in het huis doet hij het wel gowoon

Even de bevoegdheden van iTunes terug instellen...

Hoe bedoel je de Bevoegdheden terug instellen?

maar ik zag net een stukje over ipod/itunes kshow wel ff :

Nieuws > Apple Macintosh >

iPod soms niet herkend door nieuwe iTunes
Apple onderzoekt het probleem Nieuws van zelfde datum:
Twee dagen na de lancering van de nieuwe iTunes-versie 4.5 heeft Apple laten weten dat sommige iPod-spelers er niet door worden herkend. Het zou gaan om slechts enkele gevallen. Apple inventariseert het probleem en wie er door getroffen is wordt aageraden contact op te nemen met Apple Care.
In Nederland en België doet het probleem zich niet voor, omdat er nog geen Europese iPod op de markt is.

, mijne geeft ook soms aan dat ie niet wordt herkend…,
maar dan alsnog zonder ipod moet je itunes ook kunnen gebruiken ,maar hij start niet… Tenzij ik het programma wil verwijderen dan komt het snel tevoorschijn er zegt ie zoeits van, ipod heeft geen goede verbindign ermee ofzo, en je moet itunes uninstaleren om ipods voor windows te later werken(of iets in die richting), dus ik alles weer installen(wat alk paar keer op verschillkende manieren heb gedaan en nog niet werkt…)

maar dan staat me itunes uiteindelijk wel open, maar kan er verder niks mee?

iemand die het weet?

Quit iTunes

com.apple.ITunes.plist
( user/Library/Preferences/ )

Probeer die eens weg te gooien en dan iTunes opnieuw starten…