iTunes wil mp3 niet afspelen

Ik heb hier een mp3 waar niets mee aan te vangen lijkt; itunes wil hem niet afspelen, quicktime ook niet. ID3 tag details worden door MP3 rage herkend, alles lijkt gewoon in orde.... alleen MP3 rage wil hem dus ook niet afspelen. :evil: Mij lijkt het er op dat de mp3 met een dubieus pc programma gemaakt is, weet iemand hoe ik deze file zou kunnen converteren / afspelen ? Alvast bedankt !

Klinkt niet erg hoopvol. Als QuickTime 'm niet wil spelen heb je met andere programma's op de Mac ook weinig kans, de meeste programma's gebruiken op de achtergrond namelijk gewoon de in QuickTime aanwezige codecs.

Wellicht (als je denkt dat het een PC bug is) kun je 'm eens proberen af te spelen in bijvoorbeeld WinAmp onder Virtual PC of iets dergelijks. Of, vergeef de suggestie, probeer het eens met de Windows Media player voor de Mac. :stuck_out_tongue:

Vooraleer ik me aan het Windhoos Media Player gedoe begeef zou ik eerst eens proberen met VLC (gratis downloaden op http://www.videolan.org/vlc ). Het MP3 bestandje dan selecteren (éénmaal aanklikken) en de info oproepen (appeltje + i). Daar kies je dan "Open met" en blader tot je VLC kan selecteren. Infovenster sluiten, en dan het MP3-bestand dubbelklikken. Dit lukt voor bepaalde Windows presentaties en filmpjes, met MP3 heb ik totnogtoe geen ervaring, maar 't moet te proberen zijn

Ik sluit me aan bij vhbart. Als VLC het niet kan openen dan heb je een kapotte mp3 vrees ik.

bepaalde maatschappijen willen nog wel eens regelmatig foute bestanden als mp3 via kazaa-achtige omgevingen aanbieden. Dat om het illegaal downloaden van mp3's etc. te ontmoedigen. Jij hebt er misschien een.

Bedankt voor de feedback, allen. Het probleem is opgelost, Mac Trimmer vond een of ander in de file wat (nog) niet door Quicktime ondersteund werd en heeft dat verwijderd. Er zaten geen errors in, ik denk dat ze Quicktime weer eens mogen updaten, dit zal wel vaker gaan gebeuren...