ITunes wil niet omzetten naar mp3?

Hey, Itunes wil een paar nummers van een Audiocd niet omzetten naar mp3. De rest van het album doet ie wel, maar zomaar twee nummers (en ook middenin, niet de twee laatste ofzo) vertikt ie. En die had ik nou net zo graag op mijn pas-aangeschafte-mooie-iPod willen luisteren. Iemand een idee hoe het komt dat ie 2 nummers overslaat?

Gracias, FF

CD misschien beschadigd?

Probeer 'm te extracten met Toast Kijk of deze nummers wel op een audio-cd-speler werken Of testen op een ander Mac/PC

Zit 1 klein krasje aan de buitenste rand van cd, zou verklaring kunnen zijn voor het niet omzetten van track 13. Maar nummer 4 doet t ook niet... en daar zie ik niks aan krasjes (ik ga er nu ff van uit dat mijn theorie dat een cd van binnen naar buiten toe word gebrand...)

CD doet t prima in mn discman en in stereo... Zal idd es proberen omtezetten met toast. Thanx!

Heb ook zoiets gehad. Misschien niet zoals jouw probleem maar vermeld het toch maar.

Ik had een cd met spaanse muziek en in de titels van de liedjes zaten tekens met een bv. komma op de e of a en dat soort dingen.

Nadat ik het nummer in itune shad hernoemd, iTunes gestop, cd eruit en iTunes weer opstarten kon hij de liedjes wel converteren.

Dat zou best es de oplossing kunnen zijn. Heb net de titellijst er bij gepakt en net in de titels van die twee nummers zit een é (tis een franstalige cd). Kga het nu meteen uitproberen!

Sh*t, werkt niet. Helaas. Dan het Toast trucje maar es proberen.

Die titels staan toch niet op de CD? iTunes haalt de informatie van CDDB. Leestekens lijken me niet het probleem. Ik heb de CD 'Ágætis Byrjun' van Sigur Rós wel probleemloos kunnen importeren en in titels als 'Viðrar vel til loftárása' staan veel meer vreemde tekens.

Zoals ik eerder al meldde werkt dat dan ook niet....

Bij mij slaat iTunes ook wel 'ns zomaar nummers over. Wat bij hielp was herstarten, en nogmaals proberen.

Groeten van Alkmaar.

Marco

OT [quote:82d689064c="Elstar"] Sigur Rós .[/quote:82d689064c]

8)

UPDATE

Vanavond heb ik het gewoon nog maar eens geprobeerd, net las Marco A. voorstelde. Nu lukte het bij 1 van de twee nummers wel. De volgende x het laatste nummer? Vast wel. Allemaal bedankt voor de reacties iig!

Komt me bekent voor dit verhaal! Ik heb het enkele weken geleden meegemaakt, ik heb toen de betreffende audioCD 1 op 1 gedubliceerd in Toast en toen de Kopie in iTunes omgezet en... Toen deed ie het wel!!!! :wink:

Ik heb de cd dus een tijdje later nogmaals in Itunes gemikt, en opnieuw "contverteer naar AAC" gedaan (alleen bij die 2 nummers) en wonderwel zette hij 1-tje om. Nou de volgende nog... Ach, zoals jij het eed lukte het ook, en daar gaat het toch om? :)