iTunes wordt wild....aargh!

Gisteren zette ik de nummers in een playlist op shuffle en bedacht iTunes dat er ook wel nummers uit een andere playlist mee mochten doen. Irritant... Toen ik die nieuwe nummers uit de lijst knikkerde werd langzaam maar zeker de hele playlist kleiner - liedjes verdwenen uit de bibliotheek. Weg! Foetsie!

Vandaag zag ik dat iTunes een heleboel nummers gekopieerd heeft waardoor ze tweemaal in de bibliotheek staan en ook in de playlist waar ze bij horen.

Dit soort gedonder is begonnen sinds ik mijn muziek extern heb staan, dus ik zal wel wat fout doen. Maar wat???

Tja Els. iTunes houd duidelijk niet van extern op op een andere partitie staande muziek,heb dat al 2 keer meegemaakt maar ipv dubbele was ik ze kwijt.(altans een deel van de meer dan 4000) Hier staat de itunes-map op een apparte partitie waar dus iedere gebruiker kan van lezen of schrijven,dit om dubbele bestanden bij de respectievelijke gebruikers te voorkomen. OOIT ga ik dit dus weer veranderen want ik wil niet een derde keer al men Claptons kwijt,blijkbaar is die altijd de pineut.... :cry: :cry: en ik ook

Hoe het komt dat je muziek verdwijnt of gekopieerd wordt weet ik niet, maar in reaktie op Ismisch: ik heb iTunes nog bijna nooit gedraaid zonder dat de muziekbestanden op een andere schijf staan. Nu staan ze op een externe firewireschijf en dat gaat al jaren zonder problemen.

Heb je wel in de iTunes voorkeuren opgegeven waar je muziek staat?

H.

Ik heb ook min muziek op een externe FW schijf staan zonder problemen. Duurde alleen even voordat ik de instellingen van iTunes goed had, beetje onhandig met de mappen gedaan.

Ik heb hiero een oud iMacje met 60 Gig. HD als mp3 server staan (werkt perfect via rendezvous). Mare die HD heb ik gepartitioneerd tot 2 aparte harde schijven, 1 van 7 en de ander van 53 Gig.

Als ik nou met iTunes 4.5 mp3-tjes importeer naar mijn 53 Gig HD, gebeurd het hier ook nog wel eens dat hij ze dubbel kopieerd. Heb het nog niet meegemaakt dat hij ze verwijderd.

Groeten,

Martijn

Zeker heb ik dat gedaan,dus de bestanden staan op en partitie genaamd Music en dat is bij iedere gebruiker hier zo.

Ook al jaren me muziek op een externe FW schijf en nog nooit problemen gehad tot nu toe, wat nog wel eens kan mis gaan is dat je bijv itunes op start zonder dat je FW schijf met je muziek eraan hangt, dan gaat itunes namelijk automatisch weer terug naar de default instelling, maar daar door ben ik nog nooit iets kwijt geraakt , maar dat is het enig wat ik kan bedenken.

De muziek verdwijnt gewoon. Het is niet alleen de library die corrupt is, maar de muziekbestanden verdwijnen gewoon uit de mappen op de externe schijf. Ongelooflijk.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar eeehhh... permissies al hersteld? Ik heb laatst iTunes 4.5 op de inmiddels beroemde en beruchte beige G3 gezet (die het ineens weer wonderbaarlijk goed doet op 10.2.8 ) 8) en daar moest ik de muziek wel op een andere partitie zetten. De bovenste 8 GB raakte wel errug vol...

Dankzij de mogelijkheden van Rendezvous is het niet meer nodig om gedeelde bibliotheken voor verschillende users aan te leggen. De mogelijkheid om je muziek in een netwerk te delen, werkt ook tussen verschillende ingelogde gebruikers op dezelfde Mac. Iedereen kan dus zijn eigen cd's importeren in zijn/haar omgeving en die zijn dan ook beschikbaar voor de andere gebruikers mits de deeloptie is aangezet en de gebruikers zijn ingelogd. Geen gedoe meer met lees en schrijfrechten en biblioheken in andere partities of externe schijven.

Ik heb geen plek op mijn mac en deel de muziek verder met niemand. Permissies herstel ik om de haverklap. Maakt niks uit. Schelden helpt ook niet.

mmm vreemd verhaal hoor, mocht je nog achterde oorzaak komen dan ben ik daar zeer benieuwd naar wat de oorzaak dan was, want net als jij zou ik er ook goed ziek van worden als het mij zou gebeuren, en dan is wat voor kennis natuurlijk altijd welkom.

Ik heb me nog nooit zo k** gevoeld achter mijn macje. Ik ben nog maar heel weinig muziek kwijt, maar elke keer als ik iTunes start of de iPod aankoppel, begint er weer een cyclus van zoeken naar muziek, niet kunnen vinden, klagen dat bepaalde nummers niet het juiste formaat hebben voor de iPod (hoezo, gekocht in de ITMS) en vervolgens krijg ik dubbele en verdwenen nummers. Ik heb nu alle automatische functies voor de iPod geannuleerd en zit de muziekcollectie nog maar eens te backuppen tot ik weet wat 'r aan de hand is.

Heel vervelend voor je , suuces ermee en ik hoop dat je er achtewr komt wat het probleem nou was

Volgens mij heeft het iets met de iPod te maken. Ik heb in de voorkeuren van iTunes aangepast in welke map de muziekbestanden bewaard moeten worden - ik had op mijn externe schijf een map iTunes Music gemaakt met daarin alle mappen en op een of ander moment is de bovenliggende map verdwenen en werden al die mappen zo op de externe schijf gekwakt. Die iTunes map dus hersteld net, vervolgens library aan laten passen, ging allemaal goed. Een geruststelling: die liedjes waren ineens weer terug. En toen: iPod aangekoppeld en bij laten werken. Zelfde liedje: kan liedjes niet vinden en dus niet bijwerken. De liedjes kregen in de iTunes lijst een uitroeptekentje en blijken ook weer onzichtbaar in het finder-scherm.

Het klinkt in ieder geval wel of je warm bent qua het probleem vinden ;-)

En heet qua boos.... Ga nu eerst afkoelen op mijn werk! Bedankt voor het meeleven.

Tips & hulp zeer welkom!

Begrijp ik nou dat er liedjes bij zijn die gekocht zijn bij de itms? Die kun je maar beperkt kopieren. Maar los daarvan blijft het idioot dat ze bij jou kwijtraken.

Iets anders waar ik aan denk is dat wellicht de externe harde schijf fouten bevat. Je kunt een surface scan doen in het schijfhulpprogramma. Misschien levert dat wat op.

Ik heb zelf geen ipod maar weet van een vriend dat je ergens het automatisch syncen,kan en moet uitzetten,als je op je ipod niet een exact copy wil van wat in je itunes map zit en omgekeerd. Mischien is dat de oorzaak,van,Jouw probleem. Groeten Luc

Tot nu toe zit het probleem vooral bij liedjes die ik gewoon van mijn eigen cd's heb geript. Voor het bijwerken van de iPod heb ik een aantal playlists aangevinkt die ik wil laten bijwerken en daar gaat het nu steeds mis. Kreeg zojuist een foutmelding dat een bepaald liedje uit een playlist niet naar de iPod kon omdat het onvindbaar was - maar de iPod is niet eens aangesloten.