iTunes ziet iPod video als iPod mini

Na dat ik zag dat mijn iPod niet in de iTunes bron lijst kwam te staan, maar wel op het bureaublad verscheen, heb ik dit artikel uitgevoerd.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61937

Helaas werd na deze handelingen mijn iPod aangezien als een iPod mini in iTunes, ook met de zelfde functionaliteit (dus geen foto’s en video’s importeren enz.). De iPod software updater zag mijn iPod als een 3G iPod, waar ik dus ook niets mee kon beginnen. Ik heb alles geprobeerd: herstarten, wissen, opnieuw installeren enz. maar zonder resultaat.

Ten einde raad heb ik de iPod op mijn PC aangesloten en weer hersteld. Toen ik de iPod weer aansloot op mijn Mac werd hij nog steeds aangezien voor een iPod mini.
Via mijn externe harde schijf (OSX) werkt de iPod ook helemaal normaal. Dit toont dus aan dat het blijkbaar om een systeem fout gaat, en geen defecte iPod.

Mijn vraag is hoe ik dit weer recht kan zetten. Misschien is er iets fout gegaan bij de handeling met de Terminal, maar hoe draai je die terug?

Asjeblieft hulp gevraag.

Sybren

Volgens mij hebben we te maken met een bescheiden ipod :-)

R

[quote:b6112c0c70="Sybren"]Na dat ik zag dat mijn iPod niet in de iTunes bron lijst kwam te staan, maar wel op het bureaublad verscheen, heb ik dit artikel uitgevoerd.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61937

Helaas werd na deze handelingen mijn iPod aangezien als een iPod mini in iTunes, ook met de zelfde functionaliteit (dus geen foto’s en video’s importeren enz.). De iPod software updater zag mijn iPod als een 3G iPod, waar ik dus ook niets mee kon beginnen. Ik heb alles geprobeerd: herstarten, wissen, opnieuw installeren enz. maar zonder resultaat.

Ten einde raad heb ik de iPod op mijn PC aangesloten en weer hersteld. Toen ik de iPod weer aansloot op mijn Mac werd hij nog steeds aangezien voor een iPod mini.
Via mijn externe harde schijf (OSX) werkt de iPod ook helemaal normaal. Dit toont dus aan dat het blijkbaar om een systeem fout gaat, en geen defecte iPod.

Mijn vraag is hoe ik dit weer recht kan zetten. Misschien is er iets fout gegaan bij de handeling met de Terminal, maar hoe draai je die terug?

Asjeblieft hulp gevraag.

Sybren[/quote:b6112c0c70]

download en installeer ff de nieuwste itunes prog. misschien helpt dat

Installeer de nieuwste itunes.

[quote:5c36aa4fad="klg.nl"]download en installeer ff de nieuwste itunes prog. misschien helpt dat[/quote:5c36aa4fad]

Nee, werkt helaas niet, zelfs als ik alle iTunes mappen en bestandjes wis en dan weer installeer.

Er mist een iPod driver in de systeem map. Ik heb dat bestand “iPod driver” van de externe schijf in het juiste mapje van mijn Mac gedaan, maar dat werkt helaas ook niet: hij geeft een foutmelding.

Ik denk dat ik maar ga voor een volledige herinstallatie van het systeem. Of weet iemand een minder heftige oplossing?

Ter informatie:

Step 1
Delete the file using Terminal
Warning: The steps below describe how to remove a file by entering commands in the Terminal application (located in the Utilities folder inside of the Applications folder). Users unfamiliar with Terminal and UNIX-like environments should proceed with caution. The entry of incorrect commands may result in data loss or unusable system software.

1. Open Terminal (/Applications/Utilities).
  2. Type: sudo rm -R /System/Library/Extensions/iPodDriver.kext
  3. Press Return.
  4. Enter the administrator account password when prompted.
  5. Quit Terminal.
  6. Restart the computer (From the Apple menu, choose Restart).

Dit heb ik zoals het hierboven staat uitgevoerd, maar het is volgens mij misgegaan…

Na een nieuwe installatie van Tiger is het probleem opgelost.